وداع زودهنگام میزبان با قبول شکست برابر سنگال/ کار ایران و رقبا به روز آخر کشیده شد

میزبان جام بیست‌ودوم با وجود ثبت یک اتفاق بی‌سابقه، به اولین تیمی تبدیل شد که از گردونه این مسابقات حذف می‌شود.

کد خبر : 208863
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 15:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، جام جهانی ۲۰۲۲ برای میزبان این رقابت‌‌های خیلی زود به پایان رسید. قطر‌ی‌ها در دومین بازی خود در جام بیست‌و‌دوم امروز (جمعه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ثمامه به مصاف سنگال رفتند و این بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردند.

در این بازی بولایه دیا (۴۱)، فامارا دیه‌دیو (۴۸) و بامبا دینگ (۸۴) برای قهرمان آفریقا گلزنی کردند و محمد مونتاری (۷۸) تنها گل قطر را به ثمر رساند.

در نیمه نخست قهرمان آفریقا در این بازی همانطور که انتظار می‌رفت، بر بازی سوار بود و از تملک توپ بیشتر خود (۶۳ به ۳۷ درصد) برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کرد. البته این اتفاق به لطف اشتباه مرگبار بوعلام خوخی مدافع میانی قطری‌ها در دفع سانتر دیاتا از جناح چپ بود که درست هنگام ضربه زدن به توپ تعادلش را از دست داد توپ را جلوی پای بولایه دیا گذاشت و او هم از توپ بادآورده نهایت استفاده را برد و قفل دروازه‌ها را در دقیقه ۴۱ شکست. سنگال در ادامه هم هجومی‌تر از میزبان جام کار کرد و در شرایطی نیمه نخست را به پایان رساند که بیش از سه برابر این تیم شوت به سمت چارچوب داشت و به حریف اجازه نداد حتی یک بار هم دروازه‌اش را به طور جدی تهدید کند.

روند بازی در نیمه دوم هم کم و بیش شبیه نیمه نخست آن بود و سنگالی‌ها سلطه خود بر توپ و میدان را حفظ کردند. ضربه زودهنگام این تیم با گلی که دیه‌دیو سه دقیقه پس از آغاز بازی به ثمر رساند، بازگشت قطر به بازی را سخت‌تر کرد. با این حال میزبان امیدش را برای گلزنی از دست نداد و سرانجام در دقیقه ۷۸ به هدفش رسید و اولین گل تاریخش در رقابت‌های جام جهانی را به ثمر رساند. خوشحالی قطری‌‌ها از بابت این اتفاق و امیدشان برای فرار از شکست اما تنها شش دقیقه دوام آورد و قهرمان آفریقا با زدن سومین گل آب سردی بر پیکر میزبان ریخت.

بازی آخر قهرمان آخرین دوره جام ملت‌های آسیا سه‌شنبه هفته آینده برابر هلند خواهد بود هرچند که نتیجه‌ آن سودی به حالش نخواهد داشت و این تیم تنها برای اعاده حیثیت به میدان خواهد رفت.

تساوی آمریکا برابر انگلیس

دومین دیدار از روز دوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه B از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز جمعه بین تیم های آمریکا و انگلیس در ورزشگاه البیت برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی دو بر صفر برابر ولز شانس خود برای صعود را افزایش داد و نتیجه این دیدار می توانست برای ملی پوشان ایران دارای اهمیت باشد.

انگلیس در نخستین دیدار خود برابر ایران به برتری ۶ بر ۲ رسید و آمریکا هم در مصاف با ولز به تساوی رسید تا سه امتیاز بازی دوم برای تعیین تیم صعودکننده از این گروه حائز اهمیت باشد.

تساوی آمریکا برابر انگلیس/ یک تساوی برای صعود ایران کافی است

دو تیم در نیمه اول بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و هر چند انگلیس زمان بیشتری از بازی را در اختیار داشت اما این آمریکا بود که یک بار تیر افقی دروازه حریف را به لرزه در آورد و یک موقعیت عالی را از دست داد.

در نیمه دوم اما آمریکا شرایط بهتری پیدا کرد و فشار بیشتری را روی دروازه انگلیس وارد کرد اما نتوانست به گل برسد.

با پایان دور دوم بازیها تیم ملی انگلیس با ۴ امتیاز صدرنشین است، تیم ملی ایران با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم های آمریکا با دو امتیاز و ولز با یک امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

در روز آخر مرحله گروهی تیم ملی فوتبال آمریکا به مصاف تیم ایران خواهد رفت و تیم های انگلیس و ولز هم دیگر دیدار را برگزار خواهند کرد تا تکلیف تیم های صعودکننده اول و دوم از گروه دوم به مرحله حذفی مشخص شود.

 

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.