واکنش رئیس مجلس به رفتار غلط اروپا علیه سپاه/ قطعاً ‌به شیوه کاملاً متفاوت ‌با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم

رئیس مجلس ‌با بیان اینکه دستگاه محاسباتی اروپایی‌ها این نوبت هم اشتباه کردند گفت: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی قطعاٌ مقابله به‌مثل کرده و به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم.

کد خبر : 345983
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 - 7:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در یادواره ۴۳۷ شهید این شهرستان با بیان اینکه خدا را شاکرم که بار دیگر و در ایام ولادت حضرت زهرا(س) و ماه رجب در این مراسم حضور یافتم، گفت: امیدوارم معنویت این جلسه برای همه تأثیرگذار باشد و به‌ویژه حضور در میان خانواده شهدای استان گیلان برای همه ما توفیقی برای امتداد مسیر شهدا و امام شهدا(ره) باشد.

سپاهی ‌بزرگترین مبارزه با تروریسم را انجام داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها دیدید و شنیدید که پارلمان اروپا مصوبه پیشنهادی را برای شورای اروپا داشت، گفت: آنها می‌خواهند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کانون فرهنگ جهادی در دفاع مقدس تا امروز بوده را به‌عنوان یک سازمان رسمی که در یک نظام و جزء نیروهای رسمی یک کشور است را تروریست اعلام کنند. سپاهی که بزرگترین مبارزه با تروریسم را انجام داد و هر فردی که حداقل عقل و انصاف داشته باشد می‌داند که شهید سلیمانی در این مسیر حرکت کرد و به تروریسم سازمان دهی شده از غرب که با پول غربی‌ها شکل گرفته بود پایان داد.

دستگاه محاسباتی اروپایی‌ها ‌اشتباه کردند

وی با انتقاد از رفتار اروپایی ها برای تروریست خواندن سپاه پاسداران و بیان اینکه این مصوبه که فعلاً در حد یک پیشنهاد است اما دستگاه محاسباتی اروپایی ها این نوبت هم اشتباه کردند تأکید کرد: دستگاه محاسباتی آنها این بار نیز غلط خواهد بود زیرا چنین موضوعی که تصویب کرده‌اند، واقعیتی ندارد اما اگر اتحادیه اروپا چنین تصمیمی بگیرد و سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند به این معنا است که خود اتحادیه اروپا به‌عنوان یک سازمان حامی تروریسم عمل می‌کند؛ چرا که سپاه بزرگترین و موفق‌ترین نیروی مبارزه‌گر با تروریسم در سال‌های اخیر بوده که اگر سپاه ورود نمی‌کرد، این تروریست‌ها در پاریس و لندن و اروپا برای آنها ناامنی‌هایی را درست می‌کردند.

اروپا مراقب باشد به‌عنوان حامی خواست داعش عمل نکند

قالیباف ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منحصربه فردترین سازمان ضدتروریستی در منطقه و جهان بوده و همه گروه‌های تروریستی که سپاه با آنها مبارزه کرده، اسناد و مدارکش نیز در میدان وجود دارد.

وی افزود: افراد آزاده دنیا و افکار عمومی می‌دانند که تروریست‌های واقعی مورد عنایت کشورهای غربی بوده و اکنون اروپا باید مراقب باشد که به‌عنوان حامی خواست داعش عمل نکند. اروپایی‌ها به‌دنبال این هستند که نشان دهند حمایت از تروریسم را به بخشی از سیاست‌های رسمی خود تبدیل کرده‌اند که با این روند فعلی، آن‌ها به‌عنوان دولت‌های حامی تروریسم در نزد افکار عمومی، دولت‌های رشید، عاقل و منصف قرار خواهند گرفت.

مجلس ایران قطعاً مقابله به‌مثل می‌کند

وی افزود: من هشدار می‌دهم در صورت نهایی شدن این تصمیم در اروپا، مجلس ایران قطعاً مقابله به‌مثل می‌کند و این کاملاً منطقی است که ما دولت‌های اروپایی را حامی تروریسم و ارتش‌های آنها را در گروه تروریستی در نظر بگیریم و به شیوه کاملاً متفاوت با آنها در منطقه برخورد کنیم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند عاقلانه تصمیم گرفته و خود را از سلطه پنهان استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی خلاص کنند، در غیر این صورت هزینه آن را تمام و کمال پرداخت خواهند کرد.

باید به میراث شهدا، یاد شهدا، مسیر شهدا و ارزش‌های شهدا توجه کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در جامعه نیاز داریم توجه به میراث شهدا، یاد شهدا، مسیر شهدا و ارزش‌های شهداست عنوان کرد: ما مسئولین مکلف هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که میراث شهدا، یاد شهدا، مسیر شهدا و ارزش‌هایی که شهدا دنبال می‌کردند را دنبال کرده و رها نکنیم و باور داشته باشیم که راه موفقیت ما همین راه و همین مسیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به خاطرات، زندگی، یادداشت‌ها و وصیتنامه‌های شهدا نگاه کرد، یادآور شد: باید نگاه کنید درس بزرگی که از شهدا می‌گیریم این است که مردم یکپارچه در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سخت، بدون هیچ بهانه و خواسته‌ای، داوطلبانه به میدان دفاع مقدس آمدند.

راهی جز این نداریم که مردم ‌در صحنه باشند

قالیباف ادامه داد: با صراحت بگویم نه تنها جوانان و مردان به میدان آمدند بلکه یک سازماندهی مردمی اتفاق افتاد که از خانه تا پشت خاکریز و خط مقدم ادامه داشت. مردم خودشان این الگو را ساختند که سابقه نداشت. نفس گرم حضرت امام(ره)، آن مردم الهی که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز در راه خدا کلامی نگفت، جوانان و خانواده‌ها را متحول کرد و همه با همه توان به میدان آمدند و تا پای جان ایستادند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این را نباید فراموش کنیم که اگر می‌خواهیم امروز از مشکلات خود رهایی پیدا کنیم، کارآمد باشیم و موثر واقع شویم راهی جز این نداریم که مردم ما با همان باورها و فرهنگ شهدا در صحنه باشند تصریح کرد: با صراحت می‌گویم هر راه دیگری غیر از این راه حتی برای تحول اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و حال که در گیلان هستیم حتی برای محیط زیست، اشتباه است.

بهانه تراشی نکرده و ایراد بیخود نگیریم

وی با اشاره به اینکه شهدا به ما درس اخلاص و ایثار دادند، عنوان کرد: آنها به ما آموختند که برای انجام هرکاری بهانه تراشی نکرده و ایراد بیخود نگیریم؛ آنها به ما یاد دادند که بصیر بوده و بصیرت داشته باشیم. اگر وصیتنامه شهدا را بخوانید اکثر آن درباره اطاعت از ولایت و عفاف و حجاب، گره‌گشایی از مردم و رسیدگی به محرومین، توقع نداشتن از انقلاب و هزینه دادن برای آن، استکبارستیزی و خدمت به محرومان است.

قالیباف با اشاره به توصیه امام(ره) به مسئولان گفت: ایشان فرمودند بدانید کسانی تا پایان مسیر مسئولیت می‌روند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند که امروز با تمام وجود آن را می‌بینیم؛ لذا انصاف نیست که ما مسئولان برای حل مشکلات بگوییم نمی‌شود و نمی‌توانیم. راه شهدا به ما مسئولان درس می‌دهد که هم می‌شود و هم می‌توانیم اما اگر بخواهیم.

نباید الگوهای دفاع مقدس را فراموش کنیم

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه نباید آرمان‌ها و باورهای شهدا را فراموش کرد، بیان داشت: نباید الگوهای دفاع مقدس را فراموش کنیم. شاید بگویید مگر با دفاع مقدس مشکل محیط زیست و اقتصاد حل می‌شود؟ من می‌گویم بله چون تعهد توام با تخصص برای حل امور لازم است.

قالیباف گفت: جلسه‌ای داشتم و وزیر ارتباطات نیز در آنجا حاضر بود. تصاویری را از هوافضا و اطلاعاتی که از ماهواره‌ها دریافت می‌شود را ارائه کردند که بنده بنا به مسئولیت‌های گذشته با این مسائل کاملا آشنا هستم. امروز از جهت فنی در این موضوعات، آنچنان پیشرفت کرده‌ایم که در هر ۲۴ ساعت این ماهواره بیش از ۳ بار اطلاعاتی را با تصاویر دقیق و خطای بسیار پایین ارائه می‌کند.

رزمندگان ایثارگرانه از خط مقدم عبور می‌کردند

وی افزود: من به همه آنها گفتم من به همه شما نگاه کردم و جز یک نفر که همرزم من بود بقیه شما کسانی هستید که در دوران دفاع مقدس یا کودک بودید یا به دنیا نیامده بودید و ریشه این دستاورد امروز آنجایی است که ما از گذشته با آن همراه بوده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در جنگ، بدون اطلاع از امکانات و تجهیزات و شناسایی دقیق دشمن اقدام می‌کردیم. رزمندگان ایثارگرانه از خط مقدم عبور می‌کردند، شهید و اسیر می‌شدند تا فقط اطلاعاتی را با چشم یا دوربین کسب کنند. در سال ۱۳۶۴ هواپیماهایی که کودکان با آن بازی می‌کنند را آوردند که یک دوربین معمولی عکاسی زیر آن نصب کرده بودند که فقط می‌توانست از فاصله بسیار کم عکاسی کند و هدایت آن نیز با چشم بود و از فاصله ۸۰ متری یا ۱۰۰ متری عکاسی می‌کرد که عراقی‌ها با کلاش آن را هدف قرار می‌دادند و بعضا آن را می‌زدند.

شهید حسن طهرانی مقدم ‌توپخانه ایران را قوی کرد

قالیباف با بیان اینکه در آن سال‌ها ما هیچ اسلحه پرحجمی نداشتیم که بتوانیم ۱۲ کیلومتر آتش روی دشمن بریزیم از دستاوردهای شهید حسن طهرانی مقدم یاد کرد و گفت: اینجا جا دارد از شهید حسن طهرانی مقدم یاد کنم که او توپخانه ایران را قوی کرد و امروز و نسل به نسل این پیشرفت انتقال پیدا کرد و جزو ۵ قدرت قطعی دنیا در همه سطوح زمین به هوا، هوا به هوا و غیره هستیم.

وی افزود: آخرین تکنولوژی‌های امروز دنیا را با آن فرهنگ شروع کرده و به اینجا رسیدیم. با مردم و با فرهنگ شهدا. در مراسم شهید طهرانی مقدم گفتم که شمال اتوبان کرج مجموعه هوافضا است و جنوب آن صنعت خودرو است و فاصله الگوی شهادت تا عدم رعایت آن، شمال و جنوب یک اتوبان است که در این ۴۰ سال با امکانات مشابه این طرف عزت مسلمانان است و آن طرف وضعیت فعلی خودروی ملی است.

دختران و پسران امروز امانت ما هستند

قالیباف با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسم یادواره شهدای بندر انزلی گفت: دختران و پسران امروز امانت ما هستند و باید آنها را برای آینده تربیت کنیم. امروز خانواده، معلم و مدرسه باید مسیر فرهنگ شهدا در جنگ ترکیبی باشد که امروز در آن قرار داریم. اگر جوانان را به درستی با این فرهنگ آشنا نکنیم که رأس مسئولیت آن به عهده وزارت آموزش و پرورش است، قطعاً نمی‌توانی بگوییم ما مدافع شهدا هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم باید لمس کنند که فرهنگ شهدا گره‌گشای مسائل آنها از جمله مسائل اقتصادی آنها نیز هست.

از خانه تا میدان جنگ همه در زمان دفاع مقدس پای کار آمدند

وی افزود: اول ما مسئولان، مسئول هستیم و بعد ملت. ملت ما نشان دادند که اگر مانع مردم نشویم، آنها ایران را رها نمی‌کنند چون از خانه تا میدان جنگ همه در زمان دفاع مقدس پای کار آمدند.

وی افزود: امروز اگر ما قوی هستیم، به این دلیل است که شهدا ایستاده پایداری کردند و جانفشانی کردند و عاقلانه عمل کردند اما نه با عقل ابزاری بلکه با عقل متصل به وحی. نگفتند هواپیما نداریم، توان نداریم، آنها ایمان داشتند که می‌توانند با حداقل امکانات بهترین کار را انجام دهند و از هرچیز داشتند خوب استفاده کردند و چون رفتار مؤمنانه داشتند مصداق رزق خدا شدند.

الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد

دکتر قالباف با بیان اینکه الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد گفت: امروز  اگر می‌خواهیم شکوفاسازی استعدادها را انجام دهیم هیچ راهی نداریم جز اینکه شایسته سالاری را حاکم کنیم نه اینکه هم طایفه‌ای، هم قبیله‌ای، هم حزبی و رفیق خود را بیاوریم این‌ها هیچ نسبتی با فرهنگ شهدا و امام شهدا ندارند، باید به لیاقت ها توجه کنیم. این مجالس و نشست‌ها باید این تبیین را صورت دهد و جوانان را با این فرهنگ آشنا کند.

وی افزود: چندین نوبت به آقای وزیر هم گفته‌ام که هرکاری در حوزه آموزش و پرورش انجام دهیم سرمایه‌گذاری است اما تربیت از آموزش مهم‌تر است و بر آن تقدم دارد. اگر ما این هنجارهایی که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ شهداست که کارساز است را پیش ببریم مطمئن باشید که به سمت خیر عمومی در کشور پیش رفته و راه موفقیت ما این است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسلماً امروز نیز که ما در یک جنگ تنگاتنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای و جنگی که برای ذهن جوانان ما رخ داده و آنها را تحت تأثیر قرار داده و جنگ ناعادلانه و ظالمانه اقتصادی هستیم، می‌توانیم موفق باشیم و می‌توانیم حماسه دیگری مثل دوران دفاع مقدس رقم بزنیم اما لازمه آن باور داشتن به این فرهنگ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حرف‌هایی که از سستی بر می‌آید و بهانه جویی است دست برداریم و مراقب باشیم که دشمن می‌خواهد تمدن‌سازی ما را از بین ببرد گفت: فرهنگ شهدا و دفاع مقدس با تغییر نسل‌ها از بین نمی‌رود و رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آمریکا و ایادی آنها بخواهند مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنها می‌ایستیم.

رئیس قوه مقننه با تشریح نقشه دشمن برای آسیب زدن به فرهنگ دفاع مقدس گفت: آنها نمی‌خواهند این فرهنگ را بپذیرند و می‌خواهند با این فرهنگ مبارزه کنند از این رو ما باید به این فرهنگ توجه کنیم از این رو این مجالسی که برگزار می‌کنیم در حقیقت خودش در کنار فناوری‌های امروز، یک فناوری اجتماعی است و تداوم این مراسم با توجه به عقبه آن وقتی کنار هم قرار گیرد، بزرگ‌ترین تولید اجتماعی برای مقابله جنگ ترکیبی اتفاق می‌افتد که باید در این مسیر حرکت کنیم.

دنیامالی: رئیس مجلس همواره پیگیر مسائل بندرانزلی با توجه به ظرفیت‌های آن بوده است

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی پیش از سخنان رئیس مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این شهرستان گفت: ما ۴۳۷ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و از خانواده معزز شهدا برای حضورشان در این یادواره تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دکتر قالیباف در این مراسم گفت: ایشان پیش از دوره نمایندگی نیز در این شهرستان حضور یافته بود و امروز به عنوان رئیس مجلس در این مراسم حضور دارند. آقای دکتر قالیباف بازمانده شهدایی همچون حاج قاسم، مهدی باکری، شهید خرازی و شهید کاظمی و بسیاری از فرماندهان جنگ است.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ما درباره ظرفیت‌های شهرستان بندرانزلی مسائل و نکات را به آقای قالیباف منعکس کرده‌ایم و ایشان همواره پیگیر مسائل مربوط به این شهرستان بوده اند و امیدواریم این سفر برای مردم انزلی و استان گیلان پرخیر و برکت باشد.

عباسی: وظیفه امروز مسئولان خدمت صادقانه است

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۷ شهید شهرستان بندر انزلی و ۸ هزار شهید استان گیلان از جمله شهید نامجو و سایر شهدایی که در دفاع از انقلاب، کشور، سلامت و امنیت کشور جان خود را اهدا کردند، اظهار داشت: به روح سردار دلها حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم که این روزها عاشقان ولایت نشان دادند که کسانی که در مسیر شهدا قدم بگذارد و به ندای ولایت لبیک بگویند جاودانه می شوند.

استاندار گیلان در ادامه خطاب به رئیس مجلس گفت: شما همرزم، مونس و همدم شهید سلیمانی بودید و امروز ما در استان گیلان شاهد رشد و بالندگی در همه عرصه‌ها و ابعاد هستیم و مردم متدین و انقلابی استان گیلان توانسته‌اند در طول انقلاب شکوهمند اسلامی همواره با پایمردی و سرافرازی، به صورت مقتدرانه از نظام حمایت کرده و دفاع کنند.

عباسی افزود: امروز وظیفه ماست که ادای دین کرده و صادقانه خدمت کنیم. نمایندگان و همه مسئولان باید این حضور باشکوه را قدر بدانند.

استاندار گیلان در پایان خطاب به دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: رئیس مجلس علیرغم روزهای شلوغی که به واسطه بودجه داشت توانست در این محفل حضور پیدا کند. ایشان توانست با همکاری دولت بخش اعظمی از بودجه سال جاری را محقق ساخته دولت و مجلس در کنار هم نشان دادند که به فکر مردم هستند. ان شاءالله در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز با وحدت و همدلی و هماهنگی که وجود دارد بودجه امسال نیز به نحوی شایسته بسته شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به همراه سایر مسئولان استانی و شهرستانی با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم سردار دوربین و پاسدار شهید جهانگیر جعفرنیا تجلیل به عمل آورد و از خانواده آنها برای صبر و شکیبایی‌شان قدردانی کرد.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.