هنوز تنها یک درصد از خودروهای آمریکا برقی هستند

در حالی که تعداد خودروهای الکتریکی در آمریکا در سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است، اما خودروهای برقی هنوز تنها یک درصد از ۲۵۰ میلیون وسیله نقلیه موجود در جاده‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر : 142128
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 10:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از دیلی میل، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تعداد خودروهای برقی در ایالات متحده در سال گذشته ۸۷.۵ درصد افزایش یافته است و این کشور باید به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سرعت ببخشد تا بتواند ایستگاه‌های شارژ کافی برای پاسخگویی به این تقاضای رو به رشد را داشته باشد.

شرکت زوتوبی (Zutobi) که یک شرکت آموزش رانندگی است، در گزارش جدید خود آورده است که در سال جاری درش مجموع ۵۴۳ هزار و ۶۱۰ خودروی برقی به ناوگان خودروهای برقی آمریکا اضافه شده است، به این معنی که در حال حاضر کمی بیش از یک میلیون خودروی برقی در این کشور وجود دارد.

با این حال، حتی با وجود افزایش علاقه و استقبال از خودروهای برقی، آنها هنوز بخش کوچکی از کل بازار خودروی آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند. بر اساس گزارش پایگاه Car and Driver، سهم خودروهای الکتریکی از کل بازار خودروی ایالات متحده در سال جاری به ۴.۶ درصد رسیده است و تخمین زده می‌شود که تنها حدود یک درصد از ۲۵۰ میلیون وسیله نقلیه موجود در جاده‌های آمریکا، برقی هستند.

همچنین پایگاه Electrek گزارش داده است که شرکت خودروسازی تسلا که در حال رقابت با شرکت‌هایی مانند فورد، جنرال موتورز و تویوتا است، ۶۸ درصد از بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

از میان پنج مدل خودروی الکتریکی پرفروش در ایالات متحده در سال جاری، تسلا چهار مدل از آنها را تولید کرده است که شامل مدل Y، مدل ۳، مدل S و مدل X هستند و خودروی برقی Mustang Mach-E محصول شرکت فورد نیز در رتبه سوم این جدول پنج‌تایی قرار گرفته است.

از طرفی، رشد ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی مطابق با تقاضای موجود در این بازار نیست. براساس اعلام زوتوبی، در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹۸ هزار و ۴۲۲ ایستگاه شارژ عمومی وجود داشته که در حال حاضر با افزایش ۳۱ درصدی به ۱۲۸ هزار ۵۵۴ ایستگاه رسیده است.

لئو والدن بک، یکی از بنیانگذاران زوتوبی می‌گوید: بر این باوریم که به زودی افراد بیشتری به فکر روی آوردن به خودروهای الکتریکی خواهند افتاد. مسئله فقط کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که برای سیاره ما حیاتی است، نیست، بلکه در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز هست. از این گذشته، افزایش هزینه سوخت به طور قابل توجهی بر بودجه رانندگان تأثیر می‌گذارد و بسیاری از خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی افزود: البته موانع زیادی نیز در این راه وجود دارد. رانندگان باید مطمئن باشند که می‌توانند خودروهای الکتریکی خود را بدون نیاز به انتظار در صف‌های طولانی شارژ کنند و همچنین باید بدانند که این ایستگاه‌ها محدود به مناطق خاصی نیستند. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌های توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در سراسر ایالات متحده است.

در این گزارش آمده است، اینکه افراد بیشتری برای خرید خودروهای برقی اقدام می‌کنند، دلگرم‌کننده است، اما در عین حال، سرعت نصب شارژرها به وضوح باید در کنار این موضوع افزایش یابد و می‌توان با وعده رئیس‌جمهور این کار را در سال‌های آینده انجام داد که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰۰ هزار ایستگاه نصب شده داشته باشیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ترویج خودروهای الکتریکی با مشوق‌های مالیاتی مختلف را در اولویت قرار داده است و فروش خودروهای برقی از زمان روی کار آمدن وی، سه برابر شده است.

شرکت تسلا نیز اعلام کرده است که قصد دارد ۵۰ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته خودروی برقی به بازار عرضه کند که با توجه به تحویل بیش از ۹۳۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۱، هدف بلندپروازانه‌ای است.

در پایان این گزارش آمده است، داده‌های تحقیقاتی جدید ما این نگرانی را تایید می‌کند که تعداد وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها بسیار سریع‌تر از تعداد ایستگاه‌های شارژ در حال افزایش است و تا زمانی که به آن توجه نشود، ایالات متحده نمی‌تواند دستخوش انقلاب خودروهای برقی شود که اکثر مردم انتظار آن را دارند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.