هشدار اوکراین نسبت به “راهکارهای ساده جادویی” ایلان ماسک

دستیار ارشد رئیس‌جمهوری اوکراین با انتقاد از ایلان ماسک، نسبت به “راهکارهای ساده جادویی” این میلیاردر آمریکایی و مالک توییتر که در مورد حل و فصل جنگ روسیه علیه اوکراین ارائه می‌کند، هشدار داد.

کد خبر : 239655
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 7:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، «میخایلو پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی توییتری نوشت: «ایلان ماسک ظاهرا راهکارهای ساده جادویی را می‌پسندد.»

پیشتر ایلان ماسک در توییتی از اوکراین خواسته بود تا از ادعا روی شبه جزیره کریمه که در حال حاضر تحت کنترل روسیه است، در ازای صلح دست بکشد.

دستیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین «تبادل سرزمین‌های خارجی با یک صلح واهی» و «باز کردن همه حساب‌های خصوصی چون آزادی بیان باید کامل باشد» را به عنوان نمونه‌هایی از این پیشنهادها فهرست کرد و ادامه داد: «اما یک چیز وجود دارد. نیت خوب لزوماً راه را به جهنم پوتین یا کانیه وست هموار می‌کند.»

نمایندگان توییتر هنوز واکنشی به اظهارات پودولیاک نشان نداده‌اند. اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه، رابطه پیچیده‌ای با ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان دارد.

ماسک در روزهای ابتدایی جنگ بابت تامین رایگان هزاران دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که ساخت شرکت اسپیس‌ایکس خودش است، ستایش می‌شد، اما این دوستی در ماه اکتبر و زمانی که ماسک از شرایط صلحی حمایت کرد که از سوی کی‌یف رد می‌شود، تنش‌آلود شد.

این میلیاردر آمریکایی خواسته است تا شبه جزیره کریمه – که در سال ۲۰۱۴ از سوی مسکو ضمیمه شد – رسما بخشی از روسیه اعلام شده و همچنین رفراندوم‌هایی تحت نظارت سازمان ملل در مورد ماندن یا رفتن روسیه از دیگر اراضی تحت کنترلش در اوکراین برگزار شود.

این توییت ایلان ماسک خشم مقامات اوکراینی از جمله پودولیاک را برانگیخت. کی‌یف بارها این ایده که از سرزمین‌هایش در ازای صلح چشم‌پوشی ‌می‌کند، رد کرده است.

اندکی پس از این مناقشه، ماسک علنا درباره هزینه تامین اینترنت ماهواره‌ای رایگان برای اوکراین گلایه کرد و ماه اکتبر گفت که فقط ۱۰ هزار و ۶۳۰ دستگاه استارلینک از مجموع ۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاهی که به اوکراین فرستاده شدند، بابت خدمات پول پرداخت می‌کنند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.