ناتو: از تصمیم آمریکا برای تجهیز اوکراین به تانک استقبال می‌کنیم/ نروژ: برای کی‌یف تانک می‌فرستیم

دبیرکل ناتو از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین استقبال کرد و گفت: ما تانک‌های جنگی را به کی‌یف می‌فرستیم تا به اوکراینی‌ها در دفاع از خود کمک کنند.

کد خبر : 350447
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 23:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه از اظهارات جو بایدن درباره تصمیم واشنگتن برای ارسال ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به اوکراین استقبال و بر لزوم ادامه حمایت‌ها از اوکراین برای دفاع از خود تأکید کرد.

در همین رابطه، وزیر خارجه نروژ چهارشنبه شب اعلام کرد که «ما تانک های لئوپارد ۲ را به اوکراین می‌فرستیم تا به آنها در دفاع از خود کمک کنیم».

منابع رسانه‌ای آلمان گزارش دادند که این کشور قرار است ۸۰ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین تحویل دهد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که «ارائه تانک های آبرامز گام مهمی در مسیر پیروزی است و جهان آزاد به شکلی بی سابقه با هدف آزادی اوکراین متحد می‌شود».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که این کشور ۳۱ دستگاه تانک آبرامز ام ۱ را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: این اقدام در راستای تقویت دفاع اوکراین در برابر «حمله واقعی و بیرحمانه روسیه» صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لندن، پاریس و برلین تانک‌های خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، گفت که با رهبران انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در مورد لزوم ادامه حمایت نظامی از اوکراین، به صورت تلفنی رایزنی کرده است

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.