محک جدی ملی‌پوشان وزنه‌برداری قبل از انتخابی المپیک

کار ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان امروز (یکشنبه) با حضور «مجید عسکری» در گروه B دسته ۶۱ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین آغاز می‌شود. پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ به عنوان انتخابی المپیک نیز آذر ماه امسال به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد.

کد خبر : 142492
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 10:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از شانزدهم مهر با حضور ۱۸۶ وزنه‌بردار از ۲۹ کشور در منامه پایتخت بحرین آغاز شد. قرار بود این مسابقات در چین برگزار شود، اما به دلیل قوانین سخت کرونایی چین انصراف داد و بحرین میزبان شد.

تیم‌های ملی وزنه‌برداری ایران با ۱۰ ورزشکار مرد و هفت زن راهی این مسابقات شدند و چین تنها سه ورزشکار مرد و پنج ورزشکار زن را به این مسابقات اعزام کرده است. در این دوره ستاره‌هایی مثل کیانوش رستمی و سهراب مرادی، تیان تائو چینی، روسلان نورالدین‌اف و اکبر ژورایف ازبک غایب هستند.

نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها مجید عسکری است که در گروه B دسته ۶۱ کیلوگرم با ورودی ۱۸۵ کیلوگرم ۱۷ مهر از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران به روی تخته خواهد رفت. در گروه B هفت نفر و در گروه A هشت نفر به روی تخته خواهند رفت که جیا ژیانگوی وزنه‌بردار چینی با ورودی ۳۰۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

دومین نماینده ایران هم پوپک بسامی است که ۱۸ مهر از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران در گروه A دسته ۵۹ کیلوگرم وزنه می‌زند. بسامی با رکورد ورودی ۱۸۵ کیلوگرم در جایگاه هفتم استارت لیست قرار دارد. در این دسته ۹ وزنه‌بردار حضور دارند که لانگ جو از چین با ورودی ۲۱۵ کیلوگرم رقابت خواهد کرد.

فاطمه کشاورز نیز سومین نماینده ایران است که نوزدهم مهر ماه در گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم ساعت ۱۴ به روی تخته می‌رود. کشاورز با رکورد ورودی ۱۹۸ کیلوگرم در استارت لیست نفر پنجم است. در این دسته ۶ وزنه بردار حضور دارند که تای هونگ سان فام از ویتنام با رکورد ورودی ۲۲۵ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد.

فروغ یونسی در گروه B دسته ۷۱ کیلوگرم بیستم مهر ساعت ۱۱:۳۰ وزنه می‌زند. یونسی با رکورد ورودی ۱۹۰ کیلوگرم در استارت لیست در رده دهم قرار دارد. ۶ نفر در گروه B و ۸ نفر در گروه A در این دسته قرار دارند که بیشترین ورودی ۲۴۰ کیلوگرم از آن کیوجیا یانگ وزنه‌بردار چینی است.

همچنین در این روز الهه رزاقی در گروه A دسته ۷۱ کیلوگرم ساعت ۱۴ به روی تخته می‌رود. رزاقی با رکورد ورودی ۲۱۳ کیلوگرم در استارت لیست در رده هفتم است.

بیست و یکم مهر ماه نیز محمد زارعی و مسعود چترایی در گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم ساعت ۱۴:۰۰ وزنه می‌زنند. زارعی و چترایی هر ۲ با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم در استارت لیست پنجم هستند. در این دسته هفت وزنه‌بردار حضور دارند که بیشترین رکورد ۳۶۰ کیلوگرم از آنِ نمایندگان کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان است.

همچنین ابریشم ارجمندخواه دیگر نماینده ایران در همین روز و در گروه A دسته ۷۶ کیلوگرم ساعت ۱۶:۳۰ به روی تخته می‌رود. ارجمندخواه با رکورد ورودی ۲۱۳ کیلوگرم در استارت لیست پنجم است. در این دسته ۹ وزنه بردار حضور دارند که پنگ کوییتینگ چینی با ۲۵۱ کیلوگرم بیشترین ورودی را از آن خود کرده است.

بیست و دوم مهر ماه نیز سیده الهام حسینی در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم ساعت ۱۴:۰۰ وزنه می‌زند. حسینی با رکورد ورودی ۲۳۰ کیلوگرم در استارت لیست همراه با نماینده قزاقستان در رده نخست استارت لیست قرار دارند و آیشا امارووا از قزاقستان با ۲۳۰ کیلوگرم در این دسته رقابت خواهد کرد.

اما در بیست و سوم مهر ماه سه نماینده ایران به روی تخته می‌روند. علیرضا معینی سده در گروه B دسته ۹۶  کیلوگرم در ساعت ۱۱:۳۰ وزنه می‌زند. معینی با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم در استارت لیست نهم است. رضا بیرانوند در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم ساعت ۱۴:۰۰ به روی تخته می‌رود. بیرانوند با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم در استارت لیست پنجم است. در این دسته ۱۴ وزنه‌بردار حضور دارند که جن چن پو از چین تایپه با ۳۸۱ کیلوگرم بیشترین ورودی را ثبت کرده است.

همچنین رضا دهدار سومین نماینده ایران است که در این روز در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم ساعت ۱۶:۳۰ به روی تخته می‌رود. دهدار با رکورد ورودی ۳۷۵ کیلوگرم در استارت لیست بعد از فارس الباخ قطری که رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم را ثبت کرده دوم است. در این دسته ۶ وزنه‌بردار حضور دارند.

در بیست و چهارم مهر ماه و آخرین روز از این رقابت‌ها پنج وزنه‌بردار ایرانی به روی تخته خواهند رفت. رسول معتمدی و امیر عزیزی در گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم ساعت ۱۰:۳۰ وزنه می‌زنند. معتمدی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم و امیر عزیزی با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم به ترتیب در رده‌های اول و سوم استارت لیست قرار دارند. در این گروه هفت وزنه بردار حضور دارند.

فاطمه یوسفی نیز در گروه A دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم ساعت ۱۳:۰۰ وزنه می‌زند. یوسفی با رکورد ورودی ۲۳۰ کیلوگرم در استارت لیست پنجم است. ۶ نفر در این گروه حضور دارند که آیزادا موپتیلدا از قزاقستان با ۲۸۰ کیلوگرم بیشترین ورودی را از آن خود کرده است.

علی داوودی و محسن دادرس در گروه A دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ساعت ۱۵:۳۰ به روی تخته می‌روند. دادرس با رکورد ورودی ۴۲۰ کیلوگرم و داوودی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم به ترتیب در استارت لیست بعد از گور میناسیان ارمنستانی که با ‌دو بنده بحرین وزنه می‌زند و رکورد ورودی ۴۴۰ کیلوگرم را ثبت کرده در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در این دسته ۱۱ وزنه‌بردار حضور دارند.

برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱۷ مهر، مجید عسکری در گروه B دسته ۶۱ کیلوگرم ساعت ۱۱:۳۰

۱۸ مهر، پوپک بسامی در گروه A دسته ۵۹ کیلوگرم ساعت  ۱۶:۳۰

۱۹ مهر، فاطمه کشاورز در گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم ساعت  ۱۴:۰۰

۲۰ مهر، فروغ یونسی در گروه B دسته ۷۱ کیلوگرم ساعت ۱۱:۳۰، الهه رزاقی در گروه A دسته ۷۱ کیلوگرم  ساعت ۱۴:۰۰

۲۱ مهر، محمد زارعی و مسعود چترایی در گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم ساعت ۱۴:۰۰ ، ابریشم ارجمندخواه در گروه A دسته ۷۶ کیلوگرم ساعت ۱۶:۳۰

۲۲ مهر، سیده الهام حسینی در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم ساعت  ۱۴:۰۰

۲۳ مهر، علیرضا معینی سده در گروه B دسته ۹۶  کیلوگرم ساعت ۱۱:۳۰ ، رضا بیرانوند در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم  ساعت ۱۴:۰۰ ، رضا دهدار  در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم ساعت ۱۶:۳۰

۲۴ مهر، رسول معتمدی و امیر عزیزی در گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم  ساعت ۱۰:۳۰، فاطمه یوسفی نیز در گروه A دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم ساعت ۱۳:۰۰، علی داوودی و محسن دادرس در گروه A دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ساعت ۱۵:۳۰

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.