محمدرضا گرایی نایب قهرمان جهان شد/ ایران همچنان در حسرت طلا

نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال قهرمانی جهان مقابل حریف خود از صربستان تن به شکست داد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

کد خبر : 141648
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 0:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در دیدار  نهایی مقابل میت نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان به روی تشک رفت و در شرایطی که ۴ بر صفر از حریف خود پیش بود، در ۳ دقیقه دوم ۵ امتیاز از دست داد و در نهایت با شکست ۵ بر ۴ به مدال نقره جهان بسنده کرد.

۳ دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه ۴ بر صفر به سود گرایی به پایان رسید که ۲ امتیاز آن پس از درخواست چلنج گرایی از کادر فنی به کشتی‌گیر ایران داده شد. گرایی در شرایطی تن به این شکست داد که سعی داشت همچون مبارزه‌های پیشین خود خیلی زود حریف صرب را با حملات مداوم خود از پیش رو بردارد اما آنالیز بسیار خوب گرایی از سوی صرب‌ها باعث شد گرایی در اجرای کنده فرنگی و کمرگیری از حریف ناکام بماند و در نهایت میدان مبارزه را با شکست ترک کند.

گرایی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۶۷ کیلوگرم که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل هان سو ریو دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره جهان از کره جنوبی به روی تشک رفت و در حالیکه ۵ بر یک از حریف خود پیش بود، هان سو ریو پس از اجرای فن گرایی، به دلیل احساس درد از ناحیه دنده حاضر به ادامه مبارزه نشد تا گرایی با کسب این پیروزی راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی نیز مقابل جونی ختسوریانی از گرجستان در همان تایم نخست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و اولین فینالیست ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

پیش از این علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم با شکست مقابل حریفی از چین از رسیدن به مدال برنز جهان بازماند و به عنوان پنجمی بسنده کرد. همچنین محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم تادقایقی دیگر برای کسب مدال برنز جهان برابر متهان باشار از ترکیه به میدان می‌رود.

همچنین در جریان رقابت‌های ۲ وزن پایانی، امین میرزازاده در سنگین وزن راهی فینال شد و فردا شب(سه‌شنبه) آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌هاست که برای کسب مدال طلای جهان برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه به میدان می‌رود. مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

تاکنون در مجموع،  پویا دادمرز در ۵۵، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا مختاری در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷، پژمان پشتام در ۸۲ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، ۷ نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که با نمایشی دور از انتظار با شکست برابر رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.