مجوز واشنگتن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

روزنامه تایمز در گزارشی اعلام کرد واشنگتن به اوکراین اجازه داده است تا به برخی اهداف در داخل خاک روسیه حملات دوربرد انجام دهد.

کد خبر : 258575
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 7:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد اخیراً پنتاگون موضع خود را در مور حملات نظامی اوکراین به خاک روسیه تغییر داده چراکه فکر می‌کند چنین حملاتی نمی‌تواند منجر به تشدید درگیری‌ها شود. به گفته یک منبع دفایی آمریکایی اکنون دیگر واشنگتن به کی‌یف نمی‌گوید «در خاک روسیه حمله نکن».

در همین حال روسیه به غرب درباره عواقب تسلیح کردن اوکراین هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد کشور‌های غربی که از سلاح‌های آن‌ها برای کشتار مردم عادی در دونباس استفاده می‌شود با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «از راکت انداز‌های چندگانه هیمارس و گلوله‌های توپخانه هدایت شونده برای هدف قرار دادن بی‌رویه به دونتسک و سایر شهر‌ها استفاده می‌شود.»

این دیپلمات روس در ادامه سخنان خود تأکید کرد: «نیرو‌های اوکراینی که اخیراً به دست کشور‌های غربی جسور شده‌اند به معنای واقعی کلمه تلاش می‌کنند تا شهر را با خاک یکسان کنند.»

این در حالی است که رئیس ناتو در روز‌های اخیر هشدار داده است که ممکن است درگیری‌های نظامی در اوکراین طی ماه‌های آینده تشدید شود.

«ینس استولنتبرگ» دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو گفت: «درگیری‌های نظامی در اوکراین ممکن است به جنگی تمام عیار بین روسیه و ناتو تبدیل شود. او همچنین در ادامه مدعی شد که ناتو تمرکز خود بر روی اجتناب از آغاز یک درگیری جدید در جهان گذاشته است.»

وی در ادامه هشدار داد: «من می‌ترسم که جنگ اوکراین از کنترل خارج شود و به یک جنگ بزرگ بین ناتو و روسیه تبدیل شود.» وی در پایان تأکید کرد: «مهمترین وظیفه ناتو جلوگیری از یک جنگ تمام عیار در اروپا است این چیزی است که ما هر روز به طور جدی بر روی آن کاری می‌کنیم.»

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.