ماجرای ارسال هشدار جعلی زلزله به گوشی تلفن‌ های همراه چه بود؟

حدود ساعت ۱۲:۱۵ امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱ تعداد قابل توجهی از مردم که گوشی‌های اندرویدی داشتند هشداری مبنی بر وقوع زلزله دریافت کردند و این پیام موجب نگرانی آنها شد.

کد خبر : 244637
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 10:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ، برخی با تصور‌ اینکه واقعاً زلزله ای در کار است به بیرون از منازل خود آمدند. بررسی ها تا اینجا حاکی از آن است که نه زلزله واقعیت دارد و نه هکی اتفاق افتاده است. در گوشیهای اندرویدی قابلیتی به نام هشدار اضطراری وجود دارد که معمولا فعال است. این قابلیت بر مبنای محل استقرار فرد و همچنان سایتهایی که از آنها داده دریافت میکند، مانند شیک‌الرتس Shake Alerts، هشدارهایی مبنی بر وقوع زلزله ارسال میکند.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود: وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به‌صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح‌شده در حال بررسی است.

مدیرکل ارتباطات همراه اول هم دراین‌باره گفت: «از مشترکین خود معذرت‌خواهی می‌کنیم. هیچ‌گونه هک و نفوذی نبوده است؛ مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است.»

معاون پدافند غیرعامل نیز در مورد ارسال پیامک زلزله برای مخاطبین گفت: واحد تحقیقات و توسعه شرکت همراه اول درحال ارزیابی و تست یک سامانه بوده است که بر اثر خطای انسانی به‌جای ارسال برای ده گوشی تست برای تمامی افراد ارسال شده است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.