قاسمپور با شکست کاکس آمریکایی قهرمان جهان شد/ کشتی آزاد اولین طلا را گرفت

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران برای دومین سال پیاپی با شکست جی‌دن کاکس آمریکایی به مدال طلای جهان رسید.

کد خبر : 141833
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 22:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، در پایان رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱، در مبارزه‌ای حساس در دیدار نهایی برابر جی‌دن کاکس دارنده ۲ مدال طلای جهان و برنز المپیک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و برای دومین سال پیاپی با شکست این کشتی گیر سیه چرده و پر قدرت آمریکایی به مدال طلای جهان رسید.

تایم نخست این مبارزه با زیرگیری و درخت کن بی‌نقص قاسمپور و خاک کردن حریف سیه چرده آمریکایی با نتیجه ۲ بر صفر به سود قاسمپور به پایان رسید. در تایم دوم این مبارزه کاکس به هر دری زد تا از قاسمپور امتیاز بگیرد اما با دفاع جانانه قاسمپور موفق به گرفتن امتیاز نشد تا این مبارزه حساس در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر قاسمپور به پایان برسد.

قاسمپور سال گذشته و در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در مبارزه‌ای سخت ودشوار با نتیجه ۳ بر ۳ موفق به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی شد و به مدال طلای جهان رسیده بود.

سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل و سومین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. وی فردا شب شنبه برای کسب مدال طلای جهان برابر جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می رود. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود.

قاسمپور پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید. قاسمپور در یک چهارم نهایی نیز برابر احمد باتایف دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله نیز مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

پیش از این یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم با شکست حریفی از هند به مدال برنز جهان رسید.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال ////رسید، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یونس امامی در ۷۴ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.

در ادامه این مسابقات و در شب پایانی، رضا اطری در ۶۱ و رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم فردا شب(یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به ترتیب برابر ری هیگوچی از ژاپن و جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان می‌روند و محمد حسین محمدیان نیز برای کسب مدال برنز جهان به روی تشک خواهد رفت.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.