فایل صوتی لو رفته و مصاحبه سفارشی برای تاج

مهدی تاج در سفر خود به مشهد با حواشی مختلف به علت اختلاف میان رئیس هیات فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان این استان رو به رو شد و در نهایت با انتشار فایل صوتی یک مصاحبه که به نظر می‌رسد او سوالاتش را به خبرنگار دیکته کرده، حاشیه‌ها به اوج خود رسید اما واقعیت ماجرا چیست؟

کد خبر : 352790
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 7:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سفر پرحاشیه خود به مشهد و حضور در جلسه مجمع عمومی سالانه این استان، با ماجرای جدیدی رو به رو شدند. به نظر می‌رسد که رئیس فدراسیون فوتبال به جای پاسخگویی به سوالات اهالی رسانه، در پشت درهای بسته در حال دیکته کردن سوالات سفارشی خود به یک خبرنگار است تا او عینا سوالات مدنظر تاج و اصولی را بپرسد.

سفر پرحاشیه به مشهد

آغاز حواشی از آنجا بود که علی‌اکبر هاشمی‌جواهری، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی که همزمان نایب رئیس اول هیات فوتبال این استان است، به علت اختلاف با اصولی و نارضایتی از عملکرد وی در مجمع سالانه هیات فوتبال خراسان رضوی که با حضور تاج برگزار می‌شد، حاضر نمی‌شود.

بعد از این جلسه مهدی تاج راهی ساختمان اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی می‌شود تا در جلسه‌ای با علی‌اکبر هاشمی‌جواهری شرکت کند اما شایعات حاکی از این است که مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی اجازه حضور احسان اصولی را در این جلسه نداده است.

در نتیجه همین مساله هم اصولی از تاج می‌خواهد که درباره راه ندادن خود به اداره کل ورزش و جوانان صحبت کند و تاج می‌گوید چنین چیزی مطرح نبوده و اصلا اصولی قرار نبوده به جلسه بیاید.

اما یک رسانه فعال در مشهد فایل صوتی از جلسه تاج و همکارانش منتشر کرده که آن‌ها به جای حضور در جمع خبرنگارانی که بیرون از سالن منتظر پاسخگویی تاج و اصولی هستند، در یک اتاق خصوصی در مقابل یک خبرنگار گزینشی قرار گرفته‌اند و از خبرنگار می‌خواهند عینا سوالات مدنظرشان را بپرسند!

در این مصاحبه تاج از خبرنگار می‌خواهد فقط دو سوال را از او بپرسد که «یکی شایعه برکناری احسان اصولی از سمت سخنگویی فدراسیون فوتبال است» و دومی هم مربوط به «حضور تاج در اداره کل ورزش و جوانان می‌شود». در همین حین اصولی به تاج می‌گوید که به خبرنگار بگوید «هیات فوتبال با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد» اما اصولی به تاج گوشزد می‌کند که «نمی‌خواهد درباره راه ندادن من (اصولی) به اداره کل بگویید؟»

تاج در نهایت این نکته را تکذیب می‌کند و می‌گوید « قرار نبوده که اصولی در جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان شرکت کند.»

واقعیت چیست؟

محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال استان خراسان رضوی، درباره فایل لو رفته از مصاحبه مهدی تاج با یک خبرنگار که به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال در حال تلقین برخی سوالات به این خبرنگار است، گفت: صبح چهارشنبه مجمع سالانه هیات فوتبال را داشتیم که با اقبال اعضای مجمع و رسانه‌ها برگزار شد. آقای تاج، براتی، حیدری و اصولی به عنوان اعضای هیات رئیسه یک ربع تا نیم ساعت با رسانه‌ها صحبت کردند. بعد از مجمع تماس تلفنی بین آقای تاج و آقای هاشمی جواهری (مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و نایب رئیس هیات فوتبال این استان) برقرار می‌شود و تاج به اداره کل ورزش و جوانان می‌رود چرا که ایشان (هاشمی جواهری) به مجمع نیامده بودند.

وی ادامه داد: در این بین یک رسانه‌ای که متاسفانه اهداف انتخاباتی دارد، حضور آقای تاج در اداره کل را وارونه اینطور جلوه می‌دهد که حضور تاج در این اداره کل در راستای عزل آقای اصولی است. بعد از اینکه آقای تاج از اداره کل برگشتند، به خاطر این کار غیراخلاقی و اشتباه اکثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، یک مصاحبه با روابط عمومی هیات فوتبال انجام می‌دهند تا بگویند «جلسه ایشان با آقای جواهری در راستای شایعاتی که مطرح شده نبوده است.»

دبیر هیات فوتبال مشهد با اشاره به صداهای موجود در این فایل صوتی اظهار کرد: فردی که به عنوان خبرنگار در حال پرسش از آقای تاج است، خبرنگار هیات فوتبال خراسان رضوی است. آقای تاج بنای مصاحبه نداشت و قبل از آن ۲۰ دقیقه با اصحاب رسانه صحبت کرده بود. به همین دلیل آقای تاج به خبرنگار ما می‌گوید که «فقط همین دو مورد را بپرس  چون هر چه لازم بود را گفته‌ام و درباره مجمع و موارد دیگر سوال نپرس.»

حیدری درباره شایعه راه ندادن احسان اصولی، رئیس هیات فوتبال به اداره کل ورزش و جوانان و پاسخ تاج مبنی بر اینکه اصلا اصولی به آنجا نیامده بود، گفت: رسانه بداخلاق این شایعه را مطرح کرد که اصولی را به اداره کل راه نداده‌اند. آقای اصولی و براتی جای دیگری جلسه داشتند و قرار بود آقای تاج به تنهایی بروند. اصلا آقای هاشمی جواهری می‌گویند «با شما (تاج) به تنهایی کار دارم» اما همان جا هم بی‌اخلاقی صورت می‌گیرد و پنج، شش نفر از مخالفان اصولی در جلسه بوده‌اند. در کل بنا نبود که آقای اصولی به اداره کل ورزش و جوانان برود.

او درباره چگونگی انتشار فایل صوتی تاج و اعضای هیات رئیسه نیز گفت: گویا خبرنگاری دستگاه ضبط صوت خود را قبل از خروج از اتاق روشن می‌گذارد و صداها را ضبط کرده و بعدا به هوای اینکه چیزی را جا گذاشته، به اتاق بر می‌گردد و دستگاه خود را بر می‌دارد و از جلسه خارج می‌شود.

دبیر هیات فوتبال مشهد یادآور شد: خودم رسانه‌ای بودم. نگاه هیات فوتبال به رسانه‌ها همراهی است و نقد رسانه‌ها را می‌پذیریم و عاری از ایراد نیستیم اما بی‌اخلاقی پسندیده نیست.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.