عوارض اعمال تغییر رنگ و کاشت نگین در چشم

معاون درمان بیمارستان چشم پزشکی فارابی با تاکید بر لزوم انجام تمام اعمال جراحی چشمی توسط متخصصین،‌ گفت: عوارض بسیاری از انجام این اعمال در اماکن نامتعارف برای افراد خطر دارد و عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر : 283063
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 10:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، دکتر سید محسن رفیع‌زاده درباره انجام اعمال جراحی زیبایی چشم همچون تغییر رنگ چشم یا کاشت نگین در چشم،‌ تاکید کرد: این نوع اعمال جراحی چشمی توصیه نمی‌شوند. برای تغییر رنگ چشم به طور دائمی، نیاز است که از عنبیه مصنوعی استفاده شود و آن را به شکل دائمی داخل چشم بگذارند.

وی افزود: مدتی این عمل در دنیا و کشور ما هم انجام می‌شد، اما بعدا مشخص شد که این وسایلی که داخل چشم گذاشته می‌شود می‌تواند عوارضی مانند آب مروارید و یا آب سیاه به دنبال داشته باشد و پس از آن عملا انجام عمل تغییر رنگ چشم منسوخ شد. کار گذاشتن نگین‌های چشمی هم می‌تواند مشکلاتی برای بیمار به همراه داشته باشد که توصیه نمی‌شود.

او ادامه داد:  در برخی از عمل‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پف پشت پلک مراجعه می‌کنند، در صورتی که بیمار قبل از جراحی، بطور کامل معاینه شود و خود عمل هم با تکنیک صحیح صورت پذیرد، توصیه به انجام آن می‌شود اما در سال‌های اخیر موجی از تقاضا برای این عمل جراحی ایجاد شده است و حتی مشاهده کرده‌ایم که این عمل حتی در برخی مکان‌های نامتعارف غیر از اتاق عمل، مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام می‌شود که اصلا توصیه نمی‌شود.

رفیع‌زاده با هشدار درباه خطرات انجام اعمال جراحی زیبایی در اماکن غیر متعارف و توسط افراد غیر متخصص، تاکید کرد: عوارض بسیاری از انجام این اعمال در اماکن نامتعارف مشاهده شده است و برای افراد خطر دارد. افراد برای انجام عمل بلفاروپلاستی باید به پزشک مراجعه کرده و این عمل را در مرکز درمانی انجام دهند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.