عاملان کلاهبرداری بیش از ۱۰۰ شهروند تهرانی دستگیر شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمینی که تحت عنوان فروش لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

کد خبر : 486772
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 10:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد؛ افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از وی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار کرد که در فضای مجازی به دنبال خرید یک دستگاه تلویزیون برای خود بودم که یک آگهی با قیمت‌های مناسب و نسبتاً پایین مشاهده کردم و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جهت خرید تلویزیون به حساب آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم و هیچگونه کالایی نیز برای بنده ارسال نشد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به کارگیری فنون تجربی و علمی، سرانجام متهمین را که دو نفر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، افزود: متهمین پس از حضور در پلیس فتا اظهار کردند با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار و شیپور و … به بهانه فروش لوازم خانگی مثل یخچال و تلویزیون و یا گوشی تلفن همراه و … با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند فروش فوری، ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا و اطمینان از اصالت و تطابق داشتن با خرید خود، مبلغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت برای شخص آگهی دهنده واریز نکنید.

معظمی‌گودرزی همچنین گفت: شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.