طلای جهانی به صعود به قیمت‌های بسیار بالا می‌اندیشد

بررسی قیمتی سالانه طلای جهانی نشان می دهد، آمریکا نتوانسته است با افزایش نرخ بهره جلوی روند صعودی بلند مدت انس طلا را بگیرد.

کد خبر : 306933
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 8:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، در هفته گذشته انس طلا با رشد مواجه شده و توانست در ناحیه ۱۸۲۳ دلار به کار خود پایان دهد و به نوعی سال ۲۰۲۲ میلادی با قیمت ۱۸۲۲ دلار در طلای جهانی به کار خود پایان داد.

 

طلای جهانی به صعود به قیمت‌های بسیار بالا می‌اندیشد

وقتی به نمودار مدت زمان ماهانه انس طلا به دقت نگاه کنیم به نکات جالبی می رسیم، طلای جهانی دقیقاً در محدوده‌ای در معاملات سال ۲۰۲۲ به کار خود پایان داد که سال ۲۰۲۱ نیز به معاملات در آن نقطه به کار خود پایان داده بود.

طلای جهانی به صعود به قیمت‌های بسیار بالا می‌اندیشد

این محدوده قیمتی ۱۷۹۹ تا ۱۸۲۳ دلار است که پایان سال گذشته نیز در این محدوده نوسان کرده بود، اما تفاوت اینجاست که در سال قبل این کندل نزولی بوده و باعث شده بعد از دو ماه صعود، هفت ماه نزول پی در پی را داشته باشیم.

طلای جهانی به صعود به قیمت‌های بسیار بالا می‌اندیشد

نکته دیگر نمودار قیمت انس طلا این است که فدرال رزرو آمریکا هر چه در توان داشت به کار برد تا بتواند روند صعودی طلا را کنترل کند و در این راه با افزایش منظم نرخ بهره و سیگنال برای افزایش آن توانست هفت ماه نیز روند بازار را به شدت نزولی کرد، اما در آخر ریسک‌های سرمایه گذاری در دنیا، نامعلوم بودن وضعیت ژئوپلیتیک در دنیا، جنگ روسیه و اوکراین، احتمال جنگ چین و تایوان، ریسک‌های اقتصادی اروپا به ویژه انرژی باعث شد که باز هم طلای جهانی روند صعودی را ایجاد کند و تنها در دو ماه نزول چهار ماه را جبران کند.

طلای جهانی به صعود به قیمت‌های بسیار بالا می‌اندیشد

افزایش ذخایر استراتژیک طلا در دنیا و بیم از آینده ارزهای ملی به ویژه دلار در سال‌های آینده باعث شده طلای جهانی آینده صعودی را در پیش رو داشته باشد، البته در این راه ریزش سهمگین رمزارزها باعث شد، بازار رمزارزها به هیچ وجه نتواند بازار رقیبی برای طلا در بازار جهانی باشد، البته نمی‌توان برآورد دقیقی از بازار رمزارزها داشته اما تاکنون این بازار به شدت پر ریسک بوده و به هیچ وجه بازار رقیب طلای جهانی نخواهد بود.

برخی از فعالان بازار طلای جهانی در سرتاسر دنیا معتقدند انس در آینده‌ای نه چندان دور اعداد بالای ۳۰۰۰ دلار و حتی ۵۰۰۰ دلار را نیز خواهد دید، البته در این راه دولت‌های جهانی به ویژه آمریکا و اروپا مانع تراشی خواهند کرد اما در نهایت اقتصاد قدرت خود را به رخ آنان خواهد کشید و بازارسازی اگر منطبق با داده‌های واقعی اقتصاد نباشد در هیچ بازاری جوابگو نخواهد بود.


 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Posted یکشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

به نظرم اگر کرونا جهانی نشه طلا سقوط میکنه