زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری مناطق مرکزی ترکیه را لرزاند/ ۳۵۴۹ کشته/ ۱۳.۵ میلیون نفر در خیابان

مرکز لرزه‌نگاری اروپا اعلام کرد امروز سه‌شنبه زمین‌‎لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتری مناطق مرکزی این کشور را به لرزه درآورده است.

کد خبر : 384162
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 5:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر مناطق مرکزی ترکیه را لرزاند.

این زلزله در عمق ۲ کیلومتری رخ داده است.

دیروز دوشنبه پس از زلزله مهیب ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه، دو زلزله به بزرگی ۷.۵ ریشتر و ۶.۷ ریشتر مناطق مختلف ترکیه را لرزاند.

تاکنون ۳۵۴۹ نفر در این زلزله جان خود را از دست داده و ۲۰۴۱۶ نفر نیز مصدوم شده اند. همچنین ۶۲۱۷ بنا ویران شده است.

تداوم آتش سوزی در بندر اسکندرون

بر اثر زلزله رخ داده در ترکیه تعدادی از کانتینرهای دپو شده در بندر اسکندرون از بالا سقوط کردند که این حادثه منجر به آتش سوزی در انبار کانتینرها شده و همچنان ادامه دارد.

۱۳.۵ میلیون نفر تحت تاثیر زلزله

مراد کوروم وزیر شهرسازی و محیط زیست ترکیه اعلام کرد که بر اثر زلزله های دیروز، ۱۳.۵ میلیون نفر از شهروندان ترکیه در جنوب این کشور تحت تاثیر قرار گرفته و شب را در خیابانها سپری کردند.

این زلزله ها در عمق ۷  و ۱۴ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آنها شانلی اورفا بوده که در شهرهای حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز خسارات سنگینی بر جای گذاشته است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.