روسیه با استفاده از قطعات قدیمی در حال ساخت موشک‌های بیشتر است

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی این مسئله پرداخت که چطور روسیه – که غرب پیش‌بینی می‌کرد بخش اعظم تسلیحات خود را استفاده کرده – توانست شدیدترین حمله هوایی به اوکراین را در هفته گذشته انجام دهد.

کد خبر : 200396
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 9:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، اوکراین مدعی شده بود که روسیه ۷۰ درصد از انبارهای تسلیحاتی خود را استفاده کرده است. وزارت دفاع انگلیس هم گفته بود حمله دهم اکتبر علیه زیرساخت‌های اوکراین، احتمالا توانایی روسیه را در حملات آتی کاهش خواهد داد.

حملات هفته گذشته که نیویورک‌تایمز آن را «بزرگترین حمله هوایی» از آغاز جنگ دانست، شامل ۹۶ موشک بود. این حمله سوالاتی را مطرح کرد، از جمله اینکه چه مقدار از زرادخانه‌های روسیه تخلیه شده و آیا مسکو می‌تواند با یافتن منابع جایگزین، راهی برای ادامه جنگ پیدا کند؟

پنتاگون مدعی شده بود که روسیه تا ماه مه، موشک‌هایش را تمام می‌کند. وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد، روسیه برای تامین موشک به سراغ ایران و کره شمالی رفته است. این در حالیست که پنتاگون به صورت عمومی چیز دیگری می‌گوید. تهران و پیونگ‌یانگ این ادعاها را رد می‌کنند. در عین حال، آمریکا سعی دارد از کره‌جنوبی مهمات توپخانه‌ای خریداری کرده و به کی‌یف بفرستد.

یک احتمال دیگر به ادعای اوکراین در روز پنجشنبه باز می‌گردد. کی‌یف مدعی شد که روسیه برای انهدام اهداف زمینی از سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ استفاده کرده است. این ادعاهای تایید نشده همزمان با تلاش‌های کی‌یف برای مقصر جلوه دادن روسیه در اصابت موشک اس-۳۰۰ به روستایی در لهستان مطرح می‌شوند.

جینز که یک شرکت اطلاعاتی انگلیسی است، اعلام کرد که احتمالا روسیه با استفاده از ریزتراشه‌ها و قطعاتی که در چند سال گذشته انبار کرده، در حال ساخت موشک‌های بیشتر است.

این شرکت اطلاعاتی مدعی شد، احتمالا روسیه پیش از ماه فوریه (آغاز حمله به اوکراین) شروع به ساخت تعداد زیادی موشک اسکندر، کالیبر و موشک کروز کرده و احتمالا همین حالا که ما حرف می‌زنیم، همچنان در حال ساخت موشک است.

“وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز”

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.