رهبر انقلاب: مجموعه مقاومت عمق راهبردی جمهوری اسلامی است/ اخلاص برجسته‌ترین ویژگی‌ سردار سلیمانی بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مجموعه مقاومت خودشان را عمق راهبردی جمهوری اسلامی و پَر و بال اسلام می‌دانند و این حرکت در همین جهت ادامه خواهد یافت.

کد خبر : 291361
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 14:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، دمیدن روحی تازه به جبهه مقاومت را کار بسیار برجسته و اساسی شهید سلیمانی خواندند و افزودند: سردار با تقویت مادی، معنوی و روحی مقاومت، این پدیده ماندگار و رشدیابنده را در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ امریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، مجهز و احیاء کرد.

ایشان گواهی سیدحسن نصرالله به‌عنوان انسانی بی‌بدیل را درباره مجاهدت سردار سلیمانی، باب بزرگی در درک اهمیت کار سردار سلیمانی در احیای مقاومت برشمردند.

امام خامنه‌ای: مجموعه مقاومت عمق راهبردی جمهوری اسلامی است/ اخلاص برجسته ترین ویژگی‌ سردار سلیمانی بود

رهبر انقلاب با اشاره به پیشرفت فلسطینی‌ها در مواجهه با صهیونیست‌ها و دستاوردهای مقاومت در عراق و سوریه و یمن افزودند: سردار سلیمانی با استفاده از تجربیات سالهای دفاع مقدس و مشورت‌های یارانش، مقاومت را با تکیه بر امکانات داخلی همان کشورها مقتدر کرد.

ایشان همچنین متوقف کردن غائله بزرگ داعش و زدن بسیاری از ریشه‌های آن را یکی از کارهای مهم سردار سلیمانی خواندند و افزودند: شهید سلیمانی در آن قضیه هم امتحان خوبی داد.

رهبر انقلاب با قدردانی از فعالیت‌های تحسین‌برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گفتند: الحمدلله خلأ سردار در موارد بسیاری پر شده است.

ایشان افزودند: مجموعه مقاومت خودشان را عمق راهبردی جمهوری اسلامی و پَر و بال اسلام می‌دانند و این حرکت در همین جهت ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان تجلیل عمومی از سردار سلیمانی و حضور خودجوش مردم در مراسم مختلف بزرگداشت یاد او را نتیجه اخلاص سردار سلیمانی برشمردند و افزودند: امسال هم مثل سال گذشته حضور مردم پرشور است و به‌فضل الهی در زمینه حضور بامعنا و قدرشناسی ملت از سردار سلیمانی هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

ایشان با اشاره به برخی صفات شخصی سردار از جمله شجاعت، ایمان، مسئولیت‌پذیری، خطرپذیری، هوش، عقلانیت، پیش‌قدم بودن در کارهای بر زمین مانده، و حرکت بدون تردید و توقف گفتند: اخلاص شهید از همه این ویژگی‌ها برتر بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا این‌گونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد ضمن اینکه پاداش اخروی او به‌گونه‌ای است که عقل انسان به آن راه ندارد.

رهبر انقلاب صداقت را از دیگر صفات سردار سلیمانی دانستند و گفتند: با وجودی که در مسائل پیچیده سیاسی ورود و فعالیت‌های خوبی می‌کرد اما انسان بی‌خدعه و صادقی بود که باید همه سعی کنیم خصوصیات او را در خود به‌وجود آوریم.

ایشان با اشاره به نکته‌ای مهم در تجلیل از سردار و تبیین خصوصیات او گفتند: نباید به‌گونه‌ای سخن گفت و عمل کرد که خصوصیات سردار ماورایی و دست‌نیافتنی تصور شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد همه شهیدان که سردار سلیمانی از برجسته‌ترین آنهاست افزودند: باید با استفاده از انواع هنرها به‌گونه‌ای یاد شهید و خصوصیات فردی و کاری او را زنده نگه داریم و تبیین کنیم که حضور مردمی در تجلیل از او همیشگی و مستمر باشد.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران، ۱۳ دی ۱۳۹۸ روز شهادت شهید سلیمانی را روز تجدید حیات معنوی شهید سلیمانی خواند و با برشمردن برخی از ویژگیهای شخصیتی برجسته آن شهید گفت: میراث ماندگار و پرچم پرافتخار شهید سلیمانی یعنی پرچم مقاومت در همه جبهه‌ها در حال پیشروی است.

همچنین در این دیدار خانم زینب سلیمانی نیز گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید سلیمانی بیان کرد.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.