دادستان کل کشور: تعداد زیادی از فریب‌خوردگان ‌اغتشاشات اخیر آزاد شدند‌

دادستان کل کشور: تعداد زیادی از فریب‌خوردگان ‌اغتشاشات اخیر آزاد شدند‌
دادستان کل کشور گفت: اغتشاشگران بدانند از شمشیر عدالت اسلامی نمی‌توانند فرار کنند، مجازات ناامنی مجازات سبکی نیست و با متجاوزان و اغتشاشگران برخورد قاطعی خواهد شد.

کد خبر : 142666
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 10:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب سابق و جدید مرکز استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: حاج قاسم نماد مقاومت ملت ایران است و خدا را شاکرم که مستقیم از فرودگاه به زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی رفتم.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم همانطور که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، اگر شهدا نبودند این عزت و اقتدار را نداشتیم، گفت: برای همیشه تاریخ به شهدا مدیون هستیم و خدا را به خون پاک شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی قسم می‌دهیم که ما را ادامه دهنده راه شهدا قرار بدهد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حاج قاسم با مدیریت دقیق و صحیح خود شمشیری همچون شمشیر عدالت امام علی(ع) بود، افزود: تمام جهان کفر به محوریت استکبار و صهیونیسم با تمام توان و قدرت و امکانات خود به جنگ اسلام به محوریت ایران اسلامی آمدند.

وی با اشاره به اینکه باید از حوادث اخیر تحلیل دقیق داشته باشید و به جوانان و نوجوانان تحلیل صحیح بدهید، ادامه داد: تعدادی از اغتشاشگران که تعداد قابل توجهی هستند، فریب‌خوردگان و ناآگاهان از عمق مسئله بودند اما توده مردم با بصیرت کامل در میدان دفاع از اسلام هستند.

منتظری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مانع حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی نیست و مردم مقابل شیطان صفتان ایستادند، گفت: دشمن به تصور باطل خود فکر می‌کرد با فوت یک خانم جوان می‌تواند توده مردم را تهییج کند و خیال باطل سقوط نظام اسلامی را به نتیجه برساند.

وی با اشاره به اینکه مردم توطئه شیطانی دشمن را نقش بر آب کردند و با دشمن همراه نشدند، افزود: جهاد تبیین همین است که باید به نسل جوان و آحاد جامعه روشنگری داده و تحلیل درست از حوادث به آنها بدهیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از ما مسئولان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه شود هم مقصر هستیم، گفت: کسی که حقوق عامه مردم را زیر پا می‌گذارد، اختلاس می‌‌کند و در مراجعه مردم بدرفتاری می‌کند هم در این گناه شریک است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم رفت تا راه را برای ما بگشاید، بیان کرد: نباید اجازه بدهیم به خون شهدا اهانت شود و مسئولان نباید با عملکرد خودشان کاری کنند که خون شهدا پایمال شود.

منتظری با بیان اینکه هر آمدنی رفتنی دارد و با اشاره به تودیع و معارفه دادستان‌های سابق و جدید مرکز استان کرمان افزود: امام صادق (ع) فرمود همه مردم بدون استثناء به سه چیز نیازمند هستند و یکی از آن سه چیز امنیت است.

وی با اشاره به اینکه نقش امنیت در جامعه بی‌بدیل است و هر چه به‌دنبال موفقیت، پیشرفت، رفاه و آسایش باشیم همه آنها زیر سایه امنیت محقق می‌شود، گفت: امنیت عنصری است که با ترکیبی از مسئولان، مجریان قانون و مشارکت مردم ایجاد می‌شود و در این راستا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی مسئولیت سنگینی به عهده دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوادث اخیر نیروهای نظامی و انتظامی خوش درخشیدند و توانستند توطئه دشمن را به خوبی خنثی کنند، ادامه داد: هیچگاه نباید از دشمن غفلت کرد و امام علی(ع) فرمود “دشمنان بیدار هستند پس شما هم هیچ وقت نخوابید، چرا که دشمن به اهداف خود نزدیک می‌شود.”

وی با اشاره به اینکه اغتشاشگران و کسانی که در جامعه ناامنی ایجاد کردند، سرمایه کشور را آتش زده و آرامش مردم را بر هم زدند، بدانند از شمشیر عدالت اسلامی نمی‌توانند فرار کنند، افزود: مجازات ناامنی مجازات سبکی نیست و با متجاوزان و اغتشاشگران برخورد قاطعی خواهد شد.

منتظری با بیان اینکه با فریب خوردگانی که دستشان به خون کسی آغشته نیست به گونه دیگری برخورد می‌شود و معتقد هستیم که این افراد در دام دشمن افتادند، گفت: تعداد زیادی از فریب خوردگان در روزهای گذشته، متناسب با جرمی که انجام داده بودند، آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از این افراد نوجوانانی بودند که اعتقاد داریم در ارتباط با آنها کار فرهنگی لازم است، بیان کرد: بلافاصله به دادستان‌ها اعلام کردیم که با آنها کار فرهنگی انجام شود و در این ارتباط جهاد تبیین مورد تاکید است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان‌ها وظیفه سنگینی در ایجاد امنیت استان‌ها برعهده دارند و شمشیر عدالت نظام و عدالت هستند، گفت: دادستان ساعت کاری ندارد، شبانه روز باید در اختیار مردم و عدالت باشد و هیچ وقت نباید تلفن همراهش خاموش باشد.

وی با اشاره به اینکه حقوق عامه مردم بسیار مورد تاکید است و دادستان وظیفه دفاع از حقوق عامه مردم را به عهده دارد، افزود: نظارت بر زیرمجموعه‌های دادستانی و دادسراها بسیار مورد تاکید است و حتماً دادستان باید بر این موارد نظارت داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه بیش از هزار وظیفه و تکلیف متوجه شخص دادستان بوده و وظیفه دادستان بسیار سنگین است، ادامه داد: کرمان مشکلات و مباحث زیادی دارد که دادستان باید برای احقاق حقوق عامه به آن ورود کرد؛ البته باید کمک کرد و به تنهایی هم امکان پذیر نیست و انتظار داریم مسئولان استان نیز همراهی کنند.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.