تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات/ توسعه و پیشرفت متوقف نمی شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: دشمن می خواهد مولفه قدرت کشور را سست کند و اعتماد مردم را دچار خدشه کند، مردم نشان دادند در تمام فتنه ها از ابتدای پیروزی انقلاب، مردم با هوشیاری و بیداری دشمن را ناکام گذاشتند.

کد خبر : 267557
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 9:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دینی، علمی و فرهنگی در این استان پرورش یافته‌اند و خود در هر کوی و برزنی به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود، اظهار کرد: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دین، فرهنگی در این استان پرورش یافته و در هر برزن به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمانی سخت‌کوش است، افزود: بصیرت مردم این استان مثال‌زدنی است و همراهی مردم با امام، رهبری، حضور در دفاع جانانه از کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور با معنا در تمام عرصه‌های سیاسی، خراسان جنوبی را نماد بصیرت، نماد دین مداری، نماد ولایت مداری، نماد زمان شناسی معرفی کرده است.

وی بیان داشت: بدون مبالغه مردم این استان نماد شکر و صبر هستند هم شاکر خداوند هستند و هم در برابر مشکلات صبور و مقاوم هستند. وی افزود: شما نشان دادید که همراهی شما با انقلاب و ارزش‌های نظام آن طور است که دشمن در همه توطئه‌های خود ناکام مانده است.

رئیسی تصریح کرد: امروز مردم خراسان جنوبی در عرصه‌ها حضوری بصیرت آفرین و اطمینان بخش داشته و حقیقتاً برای مردم در سراسر کشور مثال‌زدنی هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال در همه حوزه‌ها خواست مردم است، افزود: مردم ما از وابستگی بیزار هستند ولی دشمن استقلال ما را نمی‌خواهد. وی گفت: دشمن از پیشرفت و تلاش دختر و پسر ما عصبانی است و نمی‌خواهد ما در حوزه‌های علمی، فناوری و…. به استقلال برسیم. رئیس جمهور با بیان اینکه برخی در پیشرفت تردید دارند، اظهار کرد: آیا فراموش کرده‌ایم که روزی ۷۰۰ خانواده به واسطه کرونا داغدار می‌شدند.

رئیسی تصریح کرد: امروز از وارد کننده واکسن کرونا به واسطه استقلالمان به صادر کننده تبدیل شده‌ایم. وی با بیان اینکه ما در برابر تحریم‌ها هیچگاه متوقف نمی‌شویم، اظهار کرد: تصور کردند با تحریم تولید و صادرات ما در بخش صادرات نفتی و غیر نفتی متوقف می‌شود در حالی که تحریم بر فعالیت ما در این بخش‌ها تأثیر نداشته است.

اتصال ریلی خراسان جنوبی را شخصاً پیگیر هستم رئیس جمهور گفت: پیشرفت یعنی اینکه در بخش‌های مختلف زنان و مردان دانشمندان ما می‌خواهند طرحی نو دراندازند و با انگیزه حرکت کنند. رئیسی با بیان امروزه از تحریم‌ها فرصت ساخته‌ایم، ادامه داد: ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم ولی کارها را متوقف به آن نمی‌کنیم چرا که روحیه ما روحیه حاج قاسم و (ما می‌توانیم) است.

وی با اشاره به اینکه چهره شهرهای خراسان جنوبی بعد از انقلاب بسیار تغییر کرده است، بیان کرد: اما به واسطه مشکلات موجود خدمت و تلاش برای رفع موانع را وظیفه خود می‌دانیم.

وی در زمینه جاده‌های مواصلاتی و اتصال ریلی ادامه داد: برای انجام این خواسته برنامه‌ریزی شده و کار آغاز شده و با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه مسئله اتصال ریلی برای خراسان جنوبی را به صورت شخصی پیگیر هستم، ادامه داد: این موضوع إن شاءالله به زودی محقق می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌پرسند آیا امکان تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن امکان پذیر است، افزود: آیا ممکن است که ما وعده غیر ممکنی به مردم بدهیم؟ آینده را بسیار روشن می بینم وی گفت: از ابتدا با مردم صداقت داشته‌ام و در ادامه نیز بر همین روش خواهم بود.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که زمین وجود داشته باشد خانه به صورت ویلایی خواهیم ساخت، افزود: مسکن و مشکل آب در خراسان جنوبی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وحدت و انسجام مردم در خراسان جنوبی مثال زدنی است، گفت: این وحدت رمز توسعه یافتگی است که صاحبان قلم باید همواره آن را یادآور شوند.

رئیسی بیان کرد: مردم با حضور سرافرازانه از اغتشاشات اخیر عبور کردند و راه پیشرفت را ادامه می‌دهیم. وی با بیان اینکه دور دوم سفرها را همانند دور اول از خراسان جنوبی آغاز کردیم، بیان کرد: پیگیری مصوبات دور اول را نیز بررسی کرده و موانع احتمالی در مسیر را بر می‌داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آینده را بسیار روشن می‌بینیم، گفت: ما در دولت و من به عنوان یک طلبه خدمتگزار به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم. وی یادآور شد: من این حضور شما را به حساب ارادت شما به نظام و انقلاب و ایثارگران می‌گذارم.

وی گفت: ساخت سالانه یک میلیون مسکن از تکالیف قانونی هر دولت است و اگر دولت‌های قبل کمتر ساختند به همان میزان عقب ماندگی داریم.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: آنچه براساس نیاز بوده از ابتدای دولت شروع شده، در این استان هم افرادی که ثبت نام کرده‌اند به میزانی که امکان واگذاری زمین ویلایی بوده تخصیص یافته است.

وی گفت: در گزارشی که استاندار خراسان جنوبی داده به برخی از افرادی که نیاز آنها محرز شده زمین ویلایی و به بخشی دیگر که بیش از ۲۰ هزار مورد است زمین برای ساخت مسکن آپارتمانی داده‌ایم که بخشی انجام شده و بخشی هم ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: به لطف خدا زمین در کشور موجود است لذا با همت بالا در مردم و جوانان و دارا بودن امکانات از لحاظ مصالح، نیازی به خارج نداریم که بخواهند برای ما مسکن بسازند.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی مساله مسکن به عنوان ضرورت‌ها در دستور کار دولت است که با همت مردم این کار را به پیش خواهیم برد لذا هیچ زمانی از یاد نمی‌رود که مساله مسکن مورد توجه است.

آیت الله رئیسی همچنین وحدت و انسجام بین مردم را از موهبت‌های الهی در استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: شیعه و سنی با وحدت و انسجام پای نظام و ارزش‌ها ایستاده‌اند که این مهم زمینه هر توسعه یافتگی در استان است.

وی تاکید کرد: کسانی که تریبون و قلم دارند از جمله نماینده ولی فقیه در استان، همه علمای بزرگ شیعه و سنی، فرهنگیان و افراد اثرگذار باید بر این وحدت و انسجام تاکید کنند زیرا این موضوع زمینه کار تلاش و توسعه یافتگی در استان است که باید همواره آن را ارج نهاد.

رئیس جمهور گفت: باید یاد کسانی که به دنبال انسجام این استان بودند را گرامی داشت و برای حفظ آن تلاش کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به فتنه و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: به لطف خداوند متعال با هوشیاری مردم و بصیرت‌آفرینی رهبر معظم انقلاب، حضور نیروهای وفادار به انقلاب و عموم مردم، ملت ما با حضور خود از شرایط این فتنه که دشمن با ایجاد اغتشاشات و آشوب به آن دامن زد سرافرازانه عبور کرد و راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سومین سفر در دور اول به مقصد خراسان جنوبی بود و آغاز دور دوم هم از خراسان جنوبی است که در این دور از سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی در دستور کار است.

رئیس جمهور گفت: در این سفر پیشرفت طرح‌ها، رفع موانع و مشکلات احتمالی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، رفع نواقص اعتبارات و تخصیص آن در دستور کار است لذا بنا داریم در این دوره ماموریت که مردم به ما محول کردند شبانه‌روز خودم و همکاران تلاش کنیم تا مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد از زندگی آنها کنار گذاشته شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم آنچه مردم شهر و روستا را رنج می‌دهد مساله شناسی کنیم تا مردم مشکل نداشته باشند بخصوص مواردی که موجب رنج جوانان بوده و آینده را تیره و تار جلوه می‌دهد.

آیت الله رئیسی خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: من به عنوان مسئول که امروز در زوایای مختلف کشور حضور دارم باید بگویم با حضور و نقش آفرینی شما، توکل به خدا، همت دولت و با وجود رهبر بصیرت‌آفرین، آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و آینده بسیار امیدآفرین است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود و این استان نماد بصیرت، دینمداری و ولایتمداری است.

وی افزود: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دینی، علمی و فرهنگی در این استان پرورش یافته‌اند و خود در هر کوی و برزنی به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی مردمانی سختکوش و با بصیرت دارد که بصیرت آنان مثال زدنی است ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، حضور در دفاع جانانه از مرز و بوم کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حضور با معنا در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حقیقتا خراسان جنوبی را به نماد بصیرت، دینمداری، ولایتمداری، زمان شناسی و شناخت از زمان و نیاز کشور و به موقع تصمیم گرفتن، حضور یافتن و اعلام موضع کردن تبدیل کرده است.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه هستند به دلیل مشکل کمبود آب و نزولات آسمانی اما بدون مبالغه مردم استان نماد شکر و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند هستند، هم صبور و مقاوم در مقابل همه مسائل و مشکلات هستند و از شما به عنوان مردمی که نه فقط این صفات و جلوه‌ها زبانزد خاص و عام است چون مردمی هستید که دوست و دشمن را خوب می‌شناسید به موقع اعلام موضع و سمت‌گیری می‌کنید.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه از جلوه‌های خوب مردم خراسان جنوبی این است که مسائل را به‌خوبی می‌شناسند گفت: حقیقتا شما در عرصه‌های مختلف حضوری بصرت آفرین، اطمینان‌بخش و برای مردم ما در سراسر کشور مردمی مثال‌زدنی هستید.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.