ترکیب جدید هیئت رئیسه مجلس/ یک سوم اعضا در اجلاسیه چهارم تغییرکرد

ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم و پایانی مشخص شد.

کد خبر : 625245
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 9:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سه شنبه (۲خرداد) انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رای توانست برای چهارمین بار متوالی ریاست مجلس شورای اسلامی را تصاحب کند.

همچنین  عبدالرضا مصری با ۱۵۸ رای به عنوان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی در دوره سوم به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شده بود. مجتبی ذوالنوری نیز با پشت سر گذاشتن علی نیکزاد توانست کرسی نایب رئیس دوم را از آن خود کند. گفتنی است نیکزاد و ذوالنور توانستند هر کدام ۱۵۲ رای کسب کنند که با قرعه کشی، ذوالنور نایب رئیس دوم شد.

محسن دهنوی، محمد رشیدی ، روح الله متفکر آزاد، احمد نادری، علی کریمی فیروزجایی، مجتبی یوسفی نیز توانستند در اجلاسیه چهارم بر روی کرسی دبیران هیئت رئیسه مجلس تکیه بزنند این در حالی است که بیشترین تغییرات در دبیران هیئت رئیسه اتفاق افتاد و احمد امیرآبادی و حسینعلی حاجی دلیگانی نتوانستند مانند دوره سوم بر صندلی دبیران تکیه بزنند.

ناظران مجلس نیز یک تغییرات در درون خود داشت و محسن پیرهادی توانست جای محمدرضا دشتی اردکانی در بین ناظران مجلس حضور پیدا کند. دیگر جایگاه ناظران مجلس نیز همچون اجلاسیه سوم به سید نظام الدین موسوی و علیرضا سلیمی رسید.

مجلس شورای اسلامی ایران , هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی , محمدباقر قالیباف ,

به گزارش تسنیم، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی متشکل از یک رئیس، دو نایب رئیس، شش دبیر و سه ناظر برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شوند.

در این میان، رئیس مجلس (که وظیفه اداره صحن را برعهده دارد) با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب سایر اعضای هیئت رئیسه نیز بصورت جداگانه و با اکثریت نسبی انتخاب می‌شوند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.