بسیاری از بشقاب‌پرنده‌ها در واقع زباله یا هواپیمای جاسوسی هستند

مدت‌هاست که بسیاری از متخصصان حوزه اپتیک می‌گویند که تصاویر ثبت شده توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا نشان‌دهنده توهمات بصری است که باعث شده اشیای معمولی، سریعتر از آنچه حرکت می‌کنند دیده شوند. مقامات نظامی هم به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند.

کد خبر : 143068
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 10:47

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، غیر از تصاویر مثلث‌های سبز، دیگر تصاویر منتشر شده پنتاگون تاکنون به عنوان موارد نظارتی طبقه بندی نشده‌اند، اما مقامات پنتاگون باور دارند که هیچ کدام از آنها بیگانگان یا آدم فضایی نیستند، بلکه زباله هوایی یا هواپیماهای جاسوسی هستند.

در یکی از این تصاویر که به GoFast مشهور شده، یک شی با سرعتی بسیار بالا در حرکت است. اما ارزیابی ارتش آمریکا نشان می‌دهد که این شی حاصل توهم دیداری است که از زاویه دید نسبت به سطح آب ناشی می‌شود. بر اساس محاسبات پنتاگون این شیء با سرعتی کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

در ویدیویی دیگر که به Gimbal معروف شده، یک شی دیده می‌شود که چرخیده و یا می‌پیچد. مقامات نظامی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که خطای دید باعث شده که این شی در حال انجام حرکات عجیب و غریب دیده شود.

البته هنوز برخی تصاویر ذهن تحلیلگران پنتاگون را به خود مشغول کرده‌اند، اما تحلیل‌گرانی که بر روی این ویدیوها کار کرده و با شاهدان عینی گفت‌وگو کرده‌اند، می‌گویند این ویدیوها نشانی از فناوری بیگانگان در خود ندارند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.