بریتانیا ممکن است به یک کشور حاشیه‌ای تبدیل شود

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که نخست‌وزیر جدید بریتانیا ممکن است این کشور را به یک کشور حاشیه‌آی تبدیل کند.

کد خبر : 141728
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 10:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، روزنامه گاردین در مقاله‌ای به قلم «سایمون تیسدال» نوشت که «لیز تراس»، نخست‌وزیر جدید بریتانیا ممکن است این کشور را به حاشیه سوق دهد.

در این مقاله آمده است:‌ «ملت‌ها و رهبران کشورهای دیگر  در ساعت بی‌سابقه آزمایش بریتانیا درباره لیز تراس چه فکری خواهند کرد؟ ‌نخست‌وزیر بی‌تجربه اکنون باید تلاش کند کشور را در سایه بحران وحدت و اعتماد که می‌تواند در پی مرگ ملکه الیزابت دوم ایجاد شود، هدایت کند».

نویسنده مقاله افزود:‌ «نخست‌وزیر جدید بیشتر از تعمیق اتحادها پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صحبت می‌کند، اما در اقدامات او تا‌کنون نشانی از بریتانیای جهانی که راه را برای دیگران باز می‌کند، وجود نداشته است بلکه برعکس، نشان‌دهنده کشوری تنها و بدون دوست است».

وی گفت:‌ «مرگ الیزابت دوم که نزد همه رؤسای جمهور و ‌نخست‌وزیران جهان مشهور و مورد احترام بود، صرف نظر از اینکه چارلز سوم، پادشاه جدید چه عملکردی خواهد داشت، منجر به تضعیف نفوذ، هیمنه و قدرت نرم بریتانیا خواهد شد».

در این مقاله تاکید شده است که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بسیاری از کشورها از تعامل با این کشور خودداری می‌کنند و هم متحدان و هم مخالفان، آن را در مسائل مختلفی چون تولید ناخالص داخلی، ارز، بدهی، نفوذ و  قدرت نظامی مورد تمسخر قرار می‌دهند و از اینجا کاملا واضح است که بریتانیا در حال غرق شدن است.

نویسنده در پایان خاطر نشان کرد:‌« تراس پست جدید خود را به دست گرفته و کشورش با چالش‌های بی‌شماری از جمله بحران انرژی و بحران هزینه‌های زندگی مواجه است، اما چالشی که او اکنون با آن مواجه است، با توجه به پیامدهای آن بر انسجام داخلی بریتانیا و موقعیت آینده آن در جهان تمامی چالش‌های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد».


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.