بخشی از جنگ در اوکراین نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست.

کد خبر : 291110
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 7:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی در آغاز نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به ارائه عملکرد دستگاه سیاست خارجی در طول یک هفته گذشته پرداخت و فرا رسیدن ایام رحلت حضرت فاطمه الزهرا (س) را تسلیت گفت.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز تولد حضرت عیسی بن مریم و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

کنعانی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست گفت: نفوذ و نقش طبیعی و موثر  ایران در منطقه قائم به ذات است و منطبق بر ظرفیت‌های ملی ایران است .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد اظهارات برخی از مقامات اوکراینی مبنی بر لزوم انجام حملاتی هدفمند به کارخانجات ایرانی تولید پهپاد گفت : ادبیات تهدید آمیز  مقامات اوکراین را غیر مسئولانه می دانیم و پیامدهای سیاسی و حقوقی این گونه اظهارات تهدیدآمیز را متوجه اوکراین می‌دانیم.
وی در این ارتباط بار دیگر تاکید کرد: ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست.

به گزارش ایسنا، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین اخیرا در صفحه توییترش با تکرار ادعای غرب مبنی بر ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، مدعی شد که « ایران آشکارا تحریم‌های بین‌المللی را به سخره می‌گیرد» و  بر اساس این ادعا خواستار نابودی کارخانه‌های تولید تسلیحات ایران شد.

کنعانی در مورد اخبار منتشر شده در مورد نقش الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق در ترور سردار سلیمانی گفت : من هیچ اظهار نظری در این ارتباط نمی‌کنم.

کنعانی در این ارتباط  ادامه داد:  پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی چهره برجسته مقابله با تروریسم در منطقه از سوی  ایران در ابعاد مختلف در حال پیگیری است و ما قطعا دولت آمریکا را عامل و موثر اصلی این ترور می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با ارائه توضیحاتی در مورد دیدار اخیر بورل و امیر عبداللهیان در حاشیه نشست بغداد ۲ در اوکراین با محوریت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت: جمع‌بندی مشترک این گفت‌وگو این بود که مسیر برای رسیدن به گام نهایی ادامه پیدا کند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.