اولین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون در همین هفته آغاز می‌شود.

کد خبر : 126317
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 12:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در  ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا است؛ شرایط کشور ما به گونه‌ای است که می‌توانیم با کمک همدیگر جلوی موج چهارم پاندومی کرونا را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس دیگر سن و سال نمی‌شناسد، گفت: اخیرا دو فوتبالیست یعنی آقایان انصاریان و میناوند نیز به سبب این ویروس فوت کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: ممکن است این ویروس یک هفته تا ۱۰ روز قبل از اینکه ما بفهمیم وارد ایران شده باشد، اما ما در انتهای بهمن وجود این ویروس در کشور را فهمیدیم؛ متاسفانه شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های تا ۷۵ درصد هستیم. فعلا این بیماری درمان قطعی ندارد.

وی اضافه کرد: ما در ایران به دنبال تمام دارو‌هایی که در دنیا می‌گویند در درمان بیماری کرونا تاثیر داشته، رفتیم و الان در بیمارستان‌ها موجود است.

روحانی افزود: یکی از راه‌های ایمن سازی واکسیناسیون است. اینکار اگر طبق معمول می‌خواست انجام گیرد به این زودی‌ها به آن دست پیدا نمی‌کردیم، اما بخاطر اینکه این بیماری تلفات بسیاری می‌گرفت سازمان جهانی بهداشت ناچار شدند یک مجوز اضطراری را صادر کند و واکسن‌های مختلف در دنیا ساخته شد شاید ۱۴۰ تا ۱۵۰ (گروه) در دنیا به سمت ساخت واکسن رفتند، اما فقط ۶ یا ۷ واکسن در جهان مطرح شده است. واکسن برای کل دنیا به این زودی‌ها انجام نمی‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: در همین هفته واکسیناسیون در کشور شروع می‌شود؛ من از وزرای خارجه، بهداشت، رئیس بانک مرکزی، هواپیمایی و سفرا برای این موضوع تشکر می‌کنم.

واکسیناسیون افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تا اوایل فروردین صورت می‌گیرد

روحانی خاطر نشان کرد: ان‌شاء‌الله قبل از عید واکسیناسیون در بین افراد مسن و کادر درمان صورت می‌گیرد؛ احتمال دارد واکسن مشترک رازی و برکت در بهار انجام شود. اثر واکسن‌ها صد در صد نیست و در دو مرحله باید انجام گیرد بنابراین تا یکسال آینده خودمان را آماده کنیم که همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم؛ اعلام خبر واکسیناسیون نباید باعث شود که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.