انفجار پل کریمه کار “خرابکاران اوکراینی” است

روزنامه کی‌یف پست، چاپ اوکراین به نقل از کمیته ضد تروریسم روسیه اعلام کرد آتش‌سوزی به وقوع پیوسته در پل کریمه به دلیل انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بوده که در نتیجه آن هفت تانکر حامل سوخت بر روی یک قطار آتش گرفته و بخشی از پل تخریب شده است.

کد خبر : 142460
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 14:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، روسیه‌الیوم هم گزارش کرده است، ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان منطقه‌ای کریمه گفته که این پل در نتیجه اقدام خرابکاران اوکراینی منفجر شده است.

در همین حال میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درباره انفجاری که پل کریمه را لرزاند، گفت: این تازه اول کار است.

او در توئیتی نوشت: کریمه، پل، آغاز! هر چیز غیرقانونی‌ای باید نابود شود. هر چیر دزد شده‌ای باید به اوکراین برگردانده شود. هر چیز اشغال شده‌ای توسط روسیه باید بازگردانده شود.

انفجار پل کریمه کار "خرابکاران اوکراینی" است

انفجار پل کریمه کار "خرابکاران اوکراینی" است

انفجار پل کریمه کار "خرابکاران اوکراینی" است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با اشاره به حادثه انفجار کامیون در پل کریمه و ایجاد اختلال در تردد در آن، گفت که واکنش‌ رژیم کی‌یف به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، دلیلی بر ماهیت تروریستی آن است.

پل روی تنگه کرچ توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸، چهار سال پس از الحاق کریمه به روسیه افتتاح شد.

این پل به عنوان یک هدف کلیدی برای نیروهای اوکراینی مطرح شده است چون روسیه از آن برای انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین استفاده می‌کند.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.