امیر عبداللهیان با جوزپ بورل دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان، صبح امروز از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران استقبال کرد.

کد خبر : 139795
تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 13:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل دیشب برای دیدار با مقامات ایران از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه وارد تهران شد.

در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

دیروز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امشب جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان خبرداد.

این اولین سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در دولت سیزدهم است.

پیش از این آقای بورل، اردیبهشت امسال انریکه مورا معاون خود را برای رایزنی در جهت حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات لغو تحریم ها به تهران فرستاده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرده بود این اتحادیه در حال انجام آخرین تلاش خود برای نجات توافق هسته‌ای ایران و شکست بن‌بست حاضر در مذاکرات است و در حال بررسی سناریویی است که به وسیله آن، نام سپاه پاسداران به عنوان یکی از موارد اختلافی بین ایران و آمریکا از تحریم‌ها حذف شود، اما سایر بخش‌های سپاه و شاخه‌های آن همچنان تحت تحریم باقی بمانند.»

هم‌اکنون دور هشتم گفت‌وگو‌ها که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شه بود با اعلام جوزپ بورل، از ۲۰ اسفند به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.