افتتاحی که بعد از چهارماه فرو ریخت

سقف پایگاه اورژانس ۱۱۵ شماره یک شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از چهار ماه از افتتاح، ریزش کرد.

کد خبر : 1435832
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 10:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، پایگاه اورژانس شهری شماره یک شهری یاسوج یکی از حساس‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد است که در روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ یعنی حدود چهار ماه پیش با حضور حسن نوری معاون آموزش اورژانس کشور، سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، محمدامین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افتتاح شد.

نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در آن آیین با اشاره به اینکه با افتتاح این پایگاه، زمان رسیدن بر بالین بیماران کاهش خواهد یافت اظهار داشت: این ساختمان که مِلک دانشگاه علوم پزشکی است در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع و زیر بنای ۱۳۰ متر مربع با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون تومان، نوسازی و تجهیز شده و آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهر یاسوج است.

وی با بیان اینکه پایگاه اورژانس قبلی در مکانی نامناسب و دور از دسترس همشهریان قرار داشت و با توجه شرایط آن پایگاه نیاز به ساخت پایگاه جدید که در دسترس مردم باشد احساس می‌شد، یادآورشد: با مساعدت ریاست و معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری‌های صورت‌گرفته،  شاهد بازسازی ساختمان قدیمی و افتتاح این مرکز مجهز با نیروی های عملیاتی خبره و تلاشگر هستیم.

حدود چهارماه بعد از این افتتاح، اکنون در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شاهد ریزش همان سقفی هستیم که حدود چهار ماه پیش و در یک آیین رسمی با حضور مسوولان ملی اورژانس ۱۱۵ و مسوولان استانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شاهد افتتاح و بهره برداری از آن بودیم.

یک کارشناس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از آنچه اکنون برای این مکان مهم و حیاتی رخ داده است، اظهارداشت: در زمان افتتاح، ما دغدغه های مان را به مسوولان گفتیم و چون ساختمان بسیار قدیمی و مربوط به قبل از انقلاب است، پیش بینی کردیم که با نوسازی ساختمان، نمی توان جلوی تخریب آن را گرفت.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت: ساخت ساختمانی در خور شآن پایگاه اورژانس ۱۱ آن هم در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید از هر لحاظ موردتوجه ویژه مسئولین قرار می گرفت اما متأسفانه نه‌تنها فکر و چاره‌ای برای ساخت این پایگاه نمی‌کنند بلکه هر چند ماهی از سال، این پایگاه‌ها را جابه‌جا می‌کنند و از این ساختمان به آن ساختمان می‌بَرند.

 

افتتاحی که بعد از چهارماه فرو ریخت

این کارشناس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ یاسوج به‌ظاهر ساختمان ولی از باطن ویرانه‌ای است که حدود ۵۰ سال عمر کرده و خود مسوولان تصمیم گیر نیز این مطالب را می دانند.

وی گفت: ما معتقدیم از لحاظ فنی و مهندسی،  افتتاح این اورژانس قابل‌قبول نبوده و نیست چون این پایگاه قدمتی حدود ۵۰ سال عمر دارد و از قبل، سقف آن دچار خرابی و نشت آب بود ولی متأسفانه در زمان نوسازی، به این مسائل توجهی نشد.

این کارشناس از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مُصرانه خواست که هرچه زودتر یک ساختمان در خور شآن به اورژانس ۱۱۵ واگذار کنند.

 


برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.