اظهارات یک پزشک روس ساکن سرزمین‌های اشغالی درباره وضعیت جسمانی پوتین

یک پزشک سرشناس روس در سرزمین‌های اشغالی، شایعاتی مبنی بر ناخوشی ولادیمیر پوتین را رد کرده و گفت که آنها را باور نمی‌کند.

کد خبر : 366275
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 11:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، «بوریس بریل» که از پزشکان موفق روس در اسرائیل است، در مصاحبه با رادیو ان‌وی گفت که شایعاتی مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از بیماری‌های لاعلاج رنج می‌برد، باور ندارد.

این پزشک که در مرکز درمانی موشه ایچیلوف سوارسکی در تل‌آویو مشغول به کار بود، گفت: تقریبا ۹۹ درصد اطمینان دارم که این صحبت‌ها صحت ندارند. با قاطعیت ۹۹ درصدی می‌گویم که این شایعات صحت ندارند. هم به تشخیص بیماری لاعلاج و کشنده شک دارم و هم به هر نوع بیماری دیگری. البته بجز بیماری‌های معمولی که از کهولت سن ناشی می‌شوند.

به عنوان نمونه، او به شایعاتی قدیمی مبنی بر اینکه پوتین به سرطان لوزالمعده مبتلاست، اشاره کرده و گفت که اگر اینطور بود او احتمالا مدت‌ها قبل جان باخته بود.

این پزشک خانواده افزود: در مورد سرطان لوزالمعده، اگر بازه زمانی را در نظر بگیریم، فرد حتی با شیمی درمانی و حتی با بهترین گزینه‌های درمانی می‌میرد. در مورد شایعه بیماری پارکینسون هم، فکر نمی‌کنم اینطور باشد. معتقدم که او سالم است و مهم نیست که چقدر مردم دوست دارند خواسته خودشان را به جای واقعیت جا بزنند. این شایعه‌ها صحت ندارد و شاید مضر هم باشد، چون دست‌کم گرفتن دشمن (پوتین) در این وضعیت حتی ممکن است آسیب‌زا باشد.

در ماه مه سال ۲۰۲۲ کییریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد که پوتین با سرطان و چندین بیماری جدی دیگر دست و پنجه نرم می‌کند. “با این حال ارزش ندارد که منتظر باشید او فردا بمیرد.”

در اواخر آوریل هم نشریه انگلیسی سان هم در مقاله‌ای نوشت که پوتین مبتلا به سرطان است و احتمالا به زودی تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. در ماه مه، نشریه آمریکایی نیو لاینز مگزینز به نقل از یک الیگارش نزدیک به کرملین گزارش داد که پوتین به سرطان خون مبتلاست. در همین حال کریستوفر استیل، افسر اطلاعاتی سابق انگلیس مدعی شده است که پوتین بسیار مریض احوال است اما دقیقا مشخص نیست بیماری او چیست!

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.