اروپا مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ترسیم می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با ماموریت این اتحادیه برای ترسیم مرز میان این دو کشور موافقت کرده است.

کد خبر : 142447
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 9:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با ماموریت این اتحادیه در طول مرزهای این دو کشور موافقت کرده است.

این ماموریت از اواخر ماه جاری آغاز شده و هدف آن کمک به ترسیم مرز میان دو کشور طی حداکثر دو ماه آینده است.

این توافق پس از دیدار روز پنجشنبه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در پراگ حاصل شد.

شورای اتحادیه اروپا اضافه کرد: «ارمنستان و جمهوری آذربایجان تعهد خود به منشور سازمان ملل و بیانیه “آلما آتا ۱۹۹۱” که بر اساس آن دو طرف حق حاکمیت و تمامیت ارضی را برسمیت می‌شناسند، اعلام کرده‌اند».

تنش‌ها در امتداد مرز‌های بین دو کشور در هفته‌‌های اخیر به درگیری‌های گسترده ای تبدیل شد که دستکم ۲۸۰ نظامی از هر دو طرف کشته شدند.

نخست وزیر ارمنستان روز جمعه در توییتی در زمینه دیدار خود با  رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در روز پنجشنبه در شهر «پراگ»  اشاره کرد  و از عدم توجه سران باکو  به پبشنهاد تازه ارمنستان خبر داد.

نیکول پاشینیان در توییت خود نوشت: «بار دیگر پیشنهاد خود را در مورد رفع انسداد کلیه خطوط ارتباطات منطقه‌ای مطرح کردم. جمهوری آذربایجان  باز هم جواب مثبت نداد. تکرار می کنم، ارمنستان آماده رفع انسداد کلیه ارتباطات منطقه‌ای با احترام کامل به حاکمیت و قانون است.»

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.