تخلیه یک شهر تحت کنترل ارتش اوکراین

ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده است که با تخلیه شهر باخموت برای ضدحمله به نیروهای روسیه آماده باشد.

کد خبر : 352841
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 6:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که ایالات متحده به کیف توصیه کرده که بر دفاع از شهر باخموت اصرار نورزد و در عوض تمرکز خود را بر انجام یک ضد حمله بزرگ علیه نیروهای روسی متمرکز کند، چون نیروهای ارتش روسیه در حال پیشروی هستند.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن در تلاش است تا رهبری اوکراین را متقاعد کند که ماندن برای حفظ شهر باخموت، معروف به آرتیوموفسک، بی معنی است زیرا ماندن در باخموت توان اوکراین برای انجام یک ضد حمله موفق علیه نیروهای روسیه در جنوب را بدتر خواهد کرد و لازم است تا نیروهای اوکراینی این شهر را تخلیه کنند.

این مقام ناشناس آمریکایی گفت: در این مرحله، زمان به نفع روسیه است، زیرا مسکو از نظر توپخانه موجود و تعداد نیروها در منطقه از کیف پیشی گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: اوکراین برای آموزش تجهیزات نظامی جدید که از سوی متحدانش به این کشور سرازیر می‌شود به زمان نیاز دارد و به همین دلیل باید باخموت را با زمان معاوضه کند تا برای ضد حمله آماده شود.

روز گذشته نیز «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا گفته بود که ایالات متحده در حال حاضر مشغول کمک به اوکراین برای آماده شدن برای یک ضد حمله بهاری علیه نیروهای روسی است.

باخموت در شمال دونتسک در بخش تحت کنترل دولت اوکراین واقع شده است و یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات نیروهای اوکراینی مستقر در دونباس به شمار می رودو

هفته گذشته نیز، روسیه کنترل شهر استراتژیک سولدار، در حدود شش مایلی باخموت را به دست گرفت و زمینه را برای محاصره نیروهای اوکراینی مستقر در آن ایمن کرد.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.