آغاز فروش ربع سکه در بورس از امروز و شرایط خرید

از امروز عرضه گسترده ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر : 330421
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 6:41

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، همزمان با افزایش شدید حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی نسبت به عرضه گسترده این قطعه سکه در بورس کالا اقدام کرد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که فروش ربع سکه در بورس می‌تواند به تخلیه حباب ربع سکه در بازار آزاد نیز کمک کند.

از امروز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز بناست در بورس کالا ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه عرضه شود؛ خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کنند و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به‌صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری‌شده را تحویل بگیرند.

تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت می‌کنند و قیمت سکه عرضه‌شده بر این اساس، کشف می‌شود.

حداقل ۱ قطعه و حداکثر ۵ قطعه می‌توان خرید.خریداران ربع سکه در بورس حتماً باید آن را به‌صورت فیزیکی تحویل بگیرند و بعداً نمی‌توانند در بازار بورس بفروشند.

سفارشات ارسال‌شده باید مضربی از ۱۰۰ باشد (هر ۱۰۰ سفارش معادل یک ربع سکه) و ربع سکه‌های ‌تحویل داده‌شده به مشتریان بدون وکیوم می‌باشند.

برای خرید ربع سکه نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید و با همان کد بورسی اعم از بورس و فرابورس خود در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری اقدام کنید.

این سکه دارای هزینه انبار داری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ هزار ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است که این هزینه بر عهده خریدار است و زمان تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

برای تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند.

حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ است و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انباردار متوقف خواهد شد.

همچنین فرآیند عرضه‌های بعدی سکه‌های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی به صورت منظم و پیوسته متعاقباً از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.