آخرین وضعیت درخواست جنجالی فدراسیون بسکتبال استرالیا

سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال، درباره آخرین وضعیت درخواست استرالیا از فیبا برای برگزاری بازی با ایران در کشور ثالت، صحبت کرد.

کد خبر : 142861
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401 - 10:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، تیم بسکتبال ایران در جریان بازی‌های پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، روز ۲۳ آبان باید به مصاف استرالیا برود. البته بحث میزبانی این دیدار حساس در تهران به دلیل درخواست فدراسیون استرالیا از فیبا برای برگزاری بازی در کشور سوم، حواشی قابل توجهی را ایجاد کرده است.

محسن معزی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا با گذشت چند روز از این درخواست استرالیا،‌ خبری قطعی درباره میزبانی این بازی در تهران یا خارج از ایران وجود دارد؟ به ایسنا گفت: تا به این لحظه هیچ نامه‌ای در خصوص عدم حضور یا موافقت حضور، به دست فدراسیون نرسیده و ما منتظر عکس العمل فیبا هستیم. فعلا نمی‌توانیم نظر قطعی دهیم هرچند که موضع ما مشخص است و مدافع حقوق ایران هستیم.

او همچین در پاسخ به این سوال که استرالیا تا چه زمانی فرصت دارد برای دریافت ویزای ایران اقدام کند؟ توضیح داد: به هر حال هر چیزی قاعده و قانون خود را دارد، اختیاری نیست. ما برای صدور ویزا محدودیت زمانی داریم و اگر تا هفته آینده خبری از تیم استرالیا نباشد، باید تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال، درباره بازه زمانی موجود برای درخواست ویزا توسط استرالیا نیز گفت: ما حدودا ۲۲ روز تا بازی زمان داریم و طبیعتا تا اوسط هفته آینده این زمان باقی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا فیبا حتی به صورت غیر رسمی هم نظر خود درباره درخواست استرالیا را اعلام نکرده است؟ توضیح داد: فعلا چیزی مشخص نیست.

معزی‌فر در پاسخ به این سوال که اگر استرالیا در ایران حاضر نشود نتیجه بازی به سود ایران خواهد بود؟ تصریح کرد: استرالیا در منطقه است چون با قزاقستان بازی دارد، اگر برای حضور در تهران اعلام آمادگی نکند مسئولیت آن اتفاق بر عهده خودشان است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.