۱۷ ایده بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای بزرگ با صرف هزینه‌های هنگفت محصولاتشان را به خوبی بازاریابی و به مخاطب هدف معرفی می‌کنند اما کسب‌وکارهای کوچکی که از چنین بودجه‌های برخوردار نیستند چه راهکارهای پیش‌رو دارند؟

کد خبر : 63885
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 11:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سعی کنید متدهای بازاریابی که قبلا هرگز استفاده نکردید را به کار ببندید، اگر جستجو کنید ایده‌های فراوانی پیدا خواهید کرد که می‌توانند به شما کمک کنند. ببینید شرکت‌های بزرگ در برنامه بازاریابی خود چه ترفندهایی را به کار می‌برند از همان ترفندها در مقیاس کوچکتر و با بودجه کمتر ایده بگیرید و برای کسب‌وکار خود پیاده سازی کنید.

پایگاه خبر ججین

۱. متفاوت باشید
منبع الهام خود را شرکت‌های بزرگ قرار دهید، چیزی که شما را از رقبا متمایز می‌کند پیدا کنید و سپس این تفاوت را به شیوه‎‌ی خاص معرفی کنید. این می‌تواند شامل: شعار شما، ویژگی کلیدی محصول شما و .. باشد . برای مثال:

  • آیا جعبه محصول شما سبک‌تر از رقبا است؟
  •  آیا ارائه سرویس نظافت منازل شما کاربردی‌تر است؟
  • آیا شما ارسال رایگان دارید و رقبا این ویژگی را ندارند؟

همین‌ موارد وجه تمایز شماست روی آنها مانور دهید.

۲. با کسب و کارهای مرتبط  با کسب و کار خود متحد شوید
کسب و کارهایی که به بازار هدف شما دسترسی دارند را شناسایی کنید و ببینیند در چه زمینه‌های می‌توانید با آنها همکاری کنید در این صورت می‌توانید سرویس‌هایی که ارائه نمیدهید را به کمک رقبا به مشتری‌ها پیشنهاد داده و کسب‌وکار خود را بزرگتر کنید و یا اینکه از طریق آنها به مشتری‌های بیشتری معرفی شوید.

مثال : اپلیکیشن آنلاین رزرو تاکسی با برگزارکننده یک تئاتر همکاری می‌کند که هرکسی که به تماشای این تئاتر برود می‌تواند در مسیر رفت و برگشت کد تخفیف بگیرد و در عین حال با اشاره به اسم تئاتر برای برگزارکننده تئاتر تبلیغات انجام میدهد. به همین سادگی .

پایگاه خبر ججین

۳. بازار خود را تقسیم کنید
اینطور خیلی راحت‌تر می‌توانید برای هر بخش محصولات و سرویس‌های مرتبط را آماده کنید و به جذب بهتر مخاطب هدف آن طبقه کمک کنید.

برای مثال اگر شما فروشنده خودرو هستید باید با تقسیم بازار خود به ۴ بخش مخاطب هدف خانم، آقا، پیر، جوان برای هر بخش برنامه تبلیغاتی مخصوص خود را تعریف کنید مسلما برخورداری از بلنگوهای پرقدرت برای مخاطب جوان یک حسن و برای مخاطب میانسال نه تنها حسن بلکه حتی عیب قلمداد می‌شود و یا اینکه معرفی خودرو پیکانتو به طبقه بندی آقایان یک اشتباه فاحش است.

۴. بازارهای جدید را فتح کنید
اگر همیشه نان‌های باگت خود را به همسایگان اطراف مغازه خود فروخته اید چرا به فروش آنها به رستوران های محلی و کیترینگ‌های بزرگ فکر نمی‌کنید؟

اگر خریداران مانتوهای شما مشتری‌های تک هستند چرا مزون‌داران را به لیست مشتری‌ها اضافه نمی‌کنید؟

پایگاه خبر ججین

۵. با مشتری‌های خود حرف بزنید
از آنها تقاضا کنید که به شما بازخورد بدهند و از نقدها نترسید. از آنها بپرسید برای ارائه بهتر سرویس‌ها و محصولات شما به چه چیزی نیاز دارند. اگر ایده ای دریافت کردید که قابل اجراست حتما آن را به کار ببندید.

بازار این روزها به شدت رقابتی است و اگر شما نیاز آنها را به موقع شناسایی و رفع نکنید رقبای شما با آغوش باز این وظیفه را بر عهده می‌گیرند.

پایگاه خبر ججین

۶. کسب و کارتان را در اینترنت معرفی کنید
اگر هنوز وبسایتی ندارید و یا خبری از شما در هیچ رسانه مجازی‌ای منتشر نشده است سریعتر دست به کار شوید چون بازار فروش آنلاین این روزها به شدت داغ است .

 

۷. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید
از مشتریانتان بپرسید در چه شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و بعد شما هم عضو این شبکه‌ها شوید و پست‌های مرتبط با کسب وکارتان را به اشتراک بگذارید حتی می‌توانید از یک ادمین برای مدیریت این شبکه‌ها کمک بگیرید.

*توجه داشته باشید که حتما تمام بخش‌های پروفایل را تکمیل کنید ( آدرس، شماره‌های تماس، لینک وبسایت و …)

 

۸. از ایمیل مستقیم برای ارتباط با مشتری‌ها استفاده کنید
اگرچه این یک تکنیک قدیمی است اما هنوز هم کاربردی است. برای این منظور با ایمیل یک شخص و نه ایمیل شرکتی و با مخاطب قرار دادن مستقیم مشتری اقدام به ایمیل مارکتینگ می‌کنید.

۹. برای مشتری‌ها “یادآوری” ارسال کنید
هدف از این کار این است که بهشون یادآوری کنید زمان سرویس دستگاه  یا خودرو یا مشاوره بعدی آنها چه زمانی است. ( این ارسال هم می‌تواند از طریق حضوری و هم از طریق ایمیل و یا پیامک و یا تماس تلفنی صورت بگیرد و در افزایش وفاداری مشتری بسیار موثر است)

پایگاه خبر ججین

۱۰. از کلیدواژه‌های مناسب در سایت استفاده کنید
برای مثال اسم شهر و یا کشوری که در آن هستید را در صفحات سایت و برچسب‌های عنوان قرار دهید تا در سرچ‌های گوگل سریع‌تر پیدا شوید (‌اضافه کردن نام محله هم می‌تواند کمک خیلی خوبی برای جلب مشتری‌های محلی باشد)

در انتخاب کلیدواژه به میزان فراوانی آن دقت کنید برای مثال قرار دادن ” فروش جوراب” به عنوان کلیدواژه گزینه مناسبی نیست و در این مورد استفاده از کلیدواژه طولانی‌تری مثل ” فروش جوراب زمستانی” می‌تواند گزینه بهتری باشد.

پایگاه خبر ججین

۱۱. دکمه‌های  اشتراک‌گذاری را فراموش نکنید
با قرار دادن این دکمه‌ها در متن بازدیدکنندگان را به استفاده از آنها و به اشتراک‌گذاری مطالب سایت خود ترغیب کنید فقط توجه کنید این دکمه‌ها زمانی موثر هستند که حالت نمایشی نداشته باشند و واقعا با کلیک روی آنها به صفحه مقصد هدایت شوید.

پایگاه خبر ججین

۱۲. به استقبال بازاریابی محتوا بروید
بازاریابی محتوا اصطلاحی است که به معنی انتشار اطلاعات مفید برای مشتریان بالقوه در مورد سرویس ها و محصولات شماست تا آنها را به خود علاقه‌مند کنید. اگرچه هدف بازاریابی محتوا مثل هر بازاریابی دیگری نهایتا فروش است اما بازاریابی محتوا روی فروش متمرکز نیست در عوض میکوشد با فراهم کردن اطلاعات سرگرم‌کننده به مشتری در تصمیم گیری برای خرید کمک کند. این محتوا می‌تواند پست در وبلاگ، تصاویر، اینفوگرافیک، ویدیو، و یا حتی اسلایدهای کاربردی باشد و باید شامل مطالب و موضوعاتی باشد که ممکن است مشتریان شما با آنها روبه‌رو شوند.

هرچه محتوا آموزشی و کاربردی‌تر باشد اثربخشی کمپین تولید محتوای شما بیشتر خواهد بود.

پایگاه خبر ججین

۱۳. برای مشتریان ایمیل بفرستید
برای ارسال ایمیل‌های مرتبط و حاوی کوپن‎‌ها و پیشنهادات ویژه، نکات کاربردی هر محصول و توصیه‌های مفید،  زمانبندی لازم را انجام دهید. این ایمیل‌ها باید طوری نوشته شده باشند که گویا هدفی جز بهبود کسب وکار و سطح زندگی مشتری ندارند و همینطور باید به گونه‌ای باشند که در دفعات بعد نام شما را به مشتری یادآوری کنند.

پایگاه خبر ججین

۱۴. در تبلیغات CPC به صفحه فرود دقت کنید
اگر روی بنر در مورد ” فروش مبلمان اداری”  تبلیغات کرده‌اید کاربر باید بعد از کلیک دقیقا به همان صفحه وارد شود نه صفحه اصلی سایت.

۱۵. شماره تلفن درج شده در سایت را به شکل قابل کلیک قرار دهید
با این کار به مشتری‌ها اجازه می‌دهید اگر با تلفن هوشمند وارد سایت شما شده‌اند به راحتی و در لحظه با شما تماس بگیرند.

۱۶. جسور و به‌روز باشید
شما دوچرخه‌سواری را یاد نگرفتید مگر با تمرین و تمرین و تمرین. مارکتینگ هم دقیقا همینطور است شما بایستی انقدر تمرین کنید تا بفهمید چه روشی برای شما مناسب است و شما را در حالت تعادل قرار میدهد . بنابراین اگر میخواهید کسب و کارتان ادامه دار و موفق باشد هرگز نباید از اصول و روش‌های جدید دنیای مارکتینگ غافل شوید.

پایگاه خبر ججین

۱۷. امروز شروع کنید
لیست ایده‌های مارکتینگ خودتان را آماده کنید و از همین امروز وقتتان را برای نوشتن پلن مارکتینگ خود خالی کنید.

 

نوشته: سارا رئیسی

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.