نمازی که عامل آمرزش گناهان و افزایش روزی است

یکی از اعمال توصیه شده و با فضیلت ماه ذی‌القعده، نمازی دو رکعتی در یکشنبه‌های این ماه است.

کد خبر : 102605
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 10:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، ذی‌القَعده یا ذوالقَعده الحرام، یازدهمین ماه از ماه‌های قمری است. این ماه جزو ماه‌های حرام است. ذو القعده از قعود و نشستن گرفته شده و از آنجا که اعراب در این ماه از جنگ فرو می‌نشستند، به این نام نامیده‌اند. میرزا جواد ملکی تبریزی در کتابالمراقبات می‌نویسد: «این ماه، اولین ماه حرام سال است که در آن جنگ حتی با کافران حرام است، پس حکم جنگ و مخالفت با خداوند عالَم در آن چگونه است؟ در این ماه‌ها باید قلب و بدن بیش از سایر ایام از گناه و نافرمانی خدا نگه داشته شوند. المراقبات، میرزا جواد آغا ملکی تبریزی، مؤسسه دار الاعتصام، ص ۳۰۱

یکی از اعمال ویژه این ماه مربوط به روزهای یکشنبه این ماه می‌شود، درباره این نماز در کتاب شریف مفاتیح الجنان آمده است:

براى روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلى اللّه علیه و آله روایت کرده: مختصر آن فضیلت این است که، هرکه آن را بجا آورد، توبه‌اش پذیرفته حق و گناهش آمرزیده می‌شود، و طلبکاران او در قیامت از وى راضى شوند، و با ایمان از دنیا برود، و ایمانش از او گرفته نشود و قبرش وسیع و نورانى شود و پدر و مادرش از او راضى شوند، و آمرزش حق نصیب پدر و مادر و فرزندان و نژاد او شود، و روزى او توسعه یابد و فرشته مرگ در وقت مردن با او مدارا کند، و جانش را به آسانى بگیرد.

کیفیت این نماز بدین صورت است که ابتدا غسل کند، بعد وضو بگیرد و سپس به اقامه نماز چهار رکعتی (دوتا دو رکعتی) در هر رکعت سوره حمد یک مرتبه، سوره توحید سه مرتبه، سوره فلق یک مرتبه و سوره ناس هم یک مرتبه بپردازد.

پس از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند و استغفار را هم با «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» ختم کند. سپس بگوید: سپس بگوید: «یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ .

اى توانا، اى آمرزنده، گناهان من و همه مردان و زنان مؤمن را بیامرز، که گناهان را جز تو کسى نمى آمرزد».

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.