مهندس سیا به بزرگترین افشای اطلاعات سازمانی متهم شد

تارنمای پلتیکو گزارش داد: یک مهندس کامپیوتر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به سازماندهی آنچه بزرگترین افشای اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این سازمان خوانده شده، متهم شد.

کد خبر : 78787
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، تارنمای آمریکایی دیروز (دوشنبه) به وقت محلی در گزارشی افزود: ‘جاشوآ شولت’ ۲۹ ساله متهم شده که مغز متفکر این درز اطلاعات سازمان سیا بوده است.
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، وی با اتهام ارائه گنجینه ای از ابزارهای هک تاسیسات دولت آمریکا به سایت افشاگر ویکی لیکس متهم شده است.
شولت پیش از این در یک دادگاه فدرال در نیویورک با یک اتهام اخلاقی نیز مواجه بود اما در کیفرخواست جدید وی به جمع آوری غیر قانونی اطلاعات طبقه بندی شده، آسیب زدن به کامپیوترهای سازمان سیا، دروغ گفتن به بازجوها و چندین اتهام دیگر روبرو شد.
وکیل این مهندس سابق سازمان سیا هنوز در مورد این اتهام شولت اظهار نظر نکرده است. اتهامات جدید علیه شولت وی به را به چهارمین فردی تبدیل می کند که از زمان حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری امریکا و وعده وی برای مقابله جدی با درز اطلاعات دولتی، با این نوع اتهام روبرو می شود.
ژوئن گذشته یک مقاطعه کار آژانس امنیت ملی آمریکا به اتهام درز اطلاعات محرمانه بازداشت شد. این مقاطعه کار اعلام کرده که بیگناه است و قرار است چند ماه دیگر محاکمه شود.
یک عامل پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز در ماه مارس (فروردین) در منطقه مینه پلیس به ارائه اطلاعات محرمانه در مورد نحوه مدیریت خبرچین ها توسط سازمانش متهم شد. وی که همچنین به نگه داری اطلاعلت طبقه بندی شده در منزلش متهم شده، تا زمان محاکمه به قید وثیقه آزاد است.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.