منطق بیکاری را کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز عسلویه نمی‌پذیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجود چهره خشن فقر و بیکاری در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه پذیرفتنی نیست و تقاضای مردم عسلویه برای اشتغال به حق است.

کد خبر : 112274
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 9:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح طرح های دهه فجر در عسلویه اظهار کرد: هیچ منطقی بیکاری و فقر را در کنار این تاسیسات عظیم نمی پذیرد.

وی بیان کرد: بعد از تامین حداقل های مورد نیاز مردم در این منطقه بابد توانمندسازی ایشان در دستور کار قرار گیرد و صنایع نفت و گاز به ویژه پتروشیمی جم متعلق به وزارت تعاون باید در راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای در منطقه اقدام کنند.

این مسئول عنوان کرد: استخدام های خارج از فراخوان و استفاده از نیروهای غیربومی در فراخوان های استخدام را ممنوع کردیم و در این آگهی ها اولویت با نیروهای شایسته بومی خواهد بود.

وزیر کار با اشاره به رویداد مهم انتخابات گفت: یکپارچگی ملی ایران بهترین راه حل مقابله با مشکلات در برابر فشارهای نظام استکبار بوده و متفرق کردن مردم یکپارچگی کشور را از بین می برد و این خیانت آشکاری به ملت ایران است.

شریعتمداری افزود: مظهر یکپارچگی کشور انتخابات است که می تواند موجب اتحاد و انسجام ملت شود، انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری مردم رمز پیروزی ملت ایران است.

وی تاکید کرد: هر چه راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه تر باشد دشمن به لرزه افتاده و از ضربه زدن به کشور ناامید می شود.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی با اخلاص عمل میکرد و اخلاص در عمل مهم ترین ویژگی سردار سلیمانی بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر از ۴۰ به ۴۴ درصد و نرخ بیکاری هم از ۱۰.۵ درصد به ۹.۴ رسیده است.

محمد شریعتمداری از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۱۶ هزار روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور به ۱۶ هزار روستایی تحت پوشش مبلغ ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند، ضمن اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش صندوق توسعه بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

وی افزود: در شرایط سخت مالی کشور بیش از ۲۰ هزار پروژه عمرانی با بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در شهرهای مختلف کشور در دهه فجر افتتاح می شود.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.