سفارت آمریکا در محاصره آتش خشم مردم عراق ؛ تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران + تصاویر و فیلم

عراق امروز سه شنبه شاهد یک تحول قابل توجه بود، شهروندان خشمگین عراقی پس از تشییع پیکرهای شهدای حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی، تجمع اعتراض آمیزی در برابر سفارت آمریکا در بغداد برگزار کرده و پرچم این کشور را آتش زده و خواستار اخراج سفیر آن شدند.

کد خبر : 110146
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 16:01

 

گزارش خبری| سفارت آمریکا در محاصره آتش خشم مردم عراق ؛ تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران + تصاویر و فیلم

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به ۲۷ شهید و بیش از ۵۰ مجروح افزایش یافته است.

از سوی دیگر یک منبع در حشد شعبی تأکید کرد در حملات هوایی شامگاه یکشنبه به مواضع حشد شعبی علاوه بر شهید و زخمی شدن ده‌ها رزمنده حشد شعبی،‌ سه عراده توپ و دو خودروی ارتش عراق منهدم شد. به‌گفته این منبع، در این تجاوز آمریکا، سه نیروی ارتش عراق هم زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد شعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

سران عراق، نمایندگان، گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی و شخصیت‌های مختلف عراقی این تجاوز آشکار آمریکا به مواضع نیروهای بسیج مردمی (حشد شعبی) را محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی کشورشان قلمداد کرده‌اند.

گردان‌های حزب الله تاکید کرده است انتقام خون شهدای خود را از نظامیان آمریکایی خواهند گرفت.

تشییع شهدای حمله آمریکا به القائم؛ تجمع اعتراض آمیز در برابر سفارت آمریکا

امروز سه شنبه مراسم تشییع پیکرهای شهدای حملات اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی برگزار شد. شهروندان عراقی پس از تشییع پیکرهای شهدا، اقدام به نصب چادر در برابر سفارت آمریکا در بغداد و تحصن کردند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکرهای شهدای حشد شعبی تصمیم به تحصن گسترده در برابر سفارت آمریکا گرفتند، آنها بر ضرورت بسته شدن سفارت آمریکا و بیرون راندن نظامیان و سفیر این کشور تاکید کردند.

معترضان خشمگین با سر دادن شعارهایی بر ضد آمریکا ،‌ پرچم این کشور و رژیم صهیونیستی را هم به آتش کشیدند.در پلاکاردی که یک معترض نوجوان عراقی در دست داشت،‌ نوشته شده است: عراق دیگر برای آمریکا و مزدورانش امن نیست.

معترضان بر روی دیوار ساختمان سفارت آمریکا نوشتند : مغلق بامر الشعب (به دستور ملت بسته شده است).

پایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججین

شهروندان عراقی همچنین تحصن اعتراض‌آمیز خود را با تأکید بر لزوم بسته‌شدن سفارت و اخراج سفیر آمریکا آغاز کردند.معترضان چادرهای تحصن را در برابر این مکان به‌پا کرده‌اند.

نکته قابل توجه حضور شخصیت‌های مطرح حشد شعبی در تجمع اعتراضی در برابر سفارت آمریکاست، شخصیت‌هایی همچون هادی العامری، فالح الفیاض (مشاور امنیت ملی عراق) و قیس الخزعلی از جمله این شخصیت‌ها هستند.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

منابع عراقی از به‌صدا در آمدن آژیرهای خطر در سفارت آمریکا خبر دادند، برخی منابع از خروج دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت خبر داده‌‌اند.

پایگاه خبر ججین

شبکه الفرات از  اعلام سه روز عزای عمومی از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور در پی شهادت جمعی از نیروهای حشد شعبی در تجاوز نظامی آمریکا خبر داده است.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در سخنانی در برابر سفارت آمریکا اظهار داشت : این مکان ( سفارت آمریکا ) محل پشتیبانی تیم‌های جوکر و خرابکاران است.

پایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججین

شبکه عراقی العهد از زخمی شدن بیست نفر از معترضان در حمله نیروهای محافظ سفارت آمریکا خبر دادند.(تصاویر زیر)

پایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

منابع عراقی همچنین گزارش دادند نجاح الشمری وزیر دفاع عراق هم در محل حادثه حضور پیدا کرده است.

عادل عبدالمهدی ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در پی شهادت جمعی از نیروهای حشد شعبی در تجاوز نظامی آمریکا از همه گروه‌ها خواسته است فورا محل مورد نظر(اطراف سفارت آمریکا) را ترک کنند. وی گفته است که هر گونه اقدام علیه سفارت خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک، با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو خواهد شد و متخلفان به اشد مجازات محکوم می شوند.

بیانیه فرمانده کل نیروهای مسلح عراق
بسم الله الرحمن الرحیم
حمله امریکا به نیروهای نظامی ما در تاریخ ۲۹/۱۲/۲۰۱۹ از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شده است و دولت سلسله اقدامات و تدابیری را در این زمینه اتخاذ کرده است؛ به گونه‌ای که تضمین کننده حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن باشد.
مراسم باشکوه تشییع شهداء بخشی از اعلام وفاداری به خون پاک و ارزشمند آنها به حساب می‌آید. اما این اقدام باید به دور از ساختمان‌های سفارتخانه باشد؛ چرا که مسئولیت حمایت از این مراکز دیپلماتیک برعهده دولت عراق است. از همین رو ما از همه می‌خواهیم که بلافاصله این  مکان‌ها (اطراف سفارت امریکا) را ترک کنند. یادآوری می‌کنیم که هرگونه تعدی و اقدامی علیه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانون متخلفان را به شدیدترین شکل مجازات می‌کند.

واکنش سفارت آمریکا

یک سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد گروهی از تظاهرات کنندگان مسالمت جو در برابر ساختمان سفارت تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده‌اند و شمار اندکی از تظاهرات کنندگان مسالمت جو در خیابان روبروی سفارت حضور دارند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.