روشن نشدن ژنراتور موجب جان باختن ۴ بیمار شد

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه گفت: زیرساخت مهم است اما آماده بودن برای استفاده از آن مهمتر است و در جریان حادثه اخیر اهواز روشن نشدن ژنراتور یک مرکز درمانی موجب جان باختن ۴ بیمار شد که به دستگاه وصل بودند.

کد خبر : 111154
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 8:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا جلالی روز شنبه در” گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران” در برج میلاد افزود: آمادگی در شرایط تهدید و غیر تهدید از اهمیت زیادی برخوردار است و قابلیت آن زمانی خود را نشان می‌دهد که تهدیدی به وجود آمده و بتوانیم به آن پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر در اختیار داشتن تجهیزات برای مقابله با بحران و تهدید، آمادگی نیز لازم است، گفت: در صورت در اختیار داشتن ابزار و عدم آمادگی خسارت زیادی متوجه سیستم‌ها خواهد شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اذعان کرد: آمادگی قابل تولید است ولی باید آن را حفظ، ارتقاء، کنترل و تداوم داد.
جلالی با اشاره به این مطلب که چرخه آمادگی شامل تهیه سناریو، آموزش، تفهیم مفاهیم، تمرین، تکرار، آزمایش، بازخورد کنترل و اصلاح است که این چرخه باید در تمامی مدارس به صورت مداوم بازتولید و مراقبت شود.
جلالی در ادامه آمادگی روحی، ذهنی و فکری، برنامه‌ای، تجهیزاتی و زیرساختی را از مهمترین ابعاد مدیریت بحران دانست.
وی با اشاره به این مطلب که مفهوم مدرسه آماده باید با به‌کارگیری نیروی انسانی و تجهیزات در همه ابعاد در مدارس ایجاد شود، افزود: اهمیت مدارس در مدیریت بحران به دلیل نقش تربیتی آن برای نسل آینده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری دفاعی خود را از مدارس آغاز کرده‌اند و به دنبال آن هستند تا با ایجاد نسلی آماده در برابر حوادث داشته و مهارت‌های افراد را از پایه آغاز کنند.

راه اندازی اپلیکیشن شهر آماده
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این مراسم از اجرای طرح مدرسه آماده در مدارس پایتخت به کمک وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
رضا کرمی محمدی توضیح داد: بخش عمده ای از موفقیت در مدیریت بحران مرهون مشارکت مردمی است اما متاسفانه در این خصوص وضعیت ما خوب نیست و نیاز به آموزش در این بخش به شدت حس می شود.

وی ادامه داد: در این مسیر استفاده از توان آموزش و پرورش بسیار مهم است و وزیر آموزش و پرورش در این باره کمک های شایانی کرده اند و طرح مدرسه آماده در این خصوص انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول، اپلیکیشن شهر آماده نیز در این راستا تولید شده و شهروندان می توانند از App.tdmmo.ir آن را دانلود کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح مدرسه آماده را در کل استان های کشور اجرا کنیم.

به گزارش ایرنا، مدرسه آماده مدرسه ای است که مخاطراتش به کمترین حد رسیده باشد و بتواند در برابر بحران های طبیعی مقاومت کند و بعد از بحران های طبیعی بتواند به سرعت به چرخه خدمت رسانی بازگردد.

در این طرح مدیران و مسئولان مدرسه دوره های آموزش مخاطرات طبیعی را دیده و به دانش آموزان منتقل می کنند.

همچنین منابع مورد نیاز برای ایمن سازی مدرسه و وجود کمک های اولیه در مدرسه توسط دستگاه های ذی ربط داده می شود.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.