روزی که برای حذف یک تیم بازیکنانش را مسموم کردند

بازیکنان دینامو درسده در جام در جام اروپا برابر بایر اوردینگن مسموم شدند و این اتفاق به حذفشان منجر شد.

کد خبر : 68019
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1396 - 5:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، در سال ۱۹۵۴ دینامو درسده بهترین تیم آلمان شرقی محسوب می‌شد. به همین خاطر اریش میلکه، دبیر کل اشتازی (پلیس مخفی، سازمان خوفناکی بود که از ۹۱ هزار کارمند و ۳۰۰ هزار خبرچین بهره می‌برد) تصمیم گرفت بهترین بازیکنان را به برلین ببرد. او معتقد بود بهترین تیم کشور باید متعلق به پایتخت باشد. به همین خاطر نام تیم را دینامو برلین انتخاب کرد. او با استفاده از بهترین بازیکنان دینامو درسده توانست این تیم را به سطح اول مسابقات برساند. از طرفی دینامو درسده ضعیف شد و در حالی به دسته دوم سقوط کرد که از بازیکنان ذخیره و جوانان استفاده می‌کرد. این تیم کم کم خود را دوباره ساخت و در سال ۱۹۶۲ دوباره خود را به بالاترین سطح رساند. دینامو تا جایی پیش رفت که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۸ پنج عنوان را فتح کرد. تحمل این موضوع برای میلکه سخت بود و برای قدرتمند کردن دینامو برلین از کل کشور بازیکن جمع کرد (حتی درسده) و توانست تمام عناوین را در بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۸ به دست آورد. در اغلب این سال‌ها درسده دوم شد. این موضوع باعث می‌شد این تیم بتواند در رقابت‌های اروپایی شرکت کند. درسده در این بازی‌ها بهتر از دینامو برلین عمل می‌کرد چون تیم پایتخت بیرون از آلمان شرقی نمی‌توانست از داوری‌های سیاسی بهره ببرد.

درسده در حالی به اروپا سفر می‌کرد که زیر سایه میلکه جاسوس و قاتل قرار داشت که با تیم آلمانی دشمن بود. درسده از این موضوع در سال ۱۹۸۱ ضربه دید. سه بازیکن این تیم یعنی ماتیاس مولر، پتر کوته و گرد وبر در فرودگاه برلین در ۲۳ ژانویه دستگیر شدند. این اتفاق پیش از سفر به آرژانتین برای شرکت در یک تورنمنت دوستانه رخ داد.

درسده در فصل ۱۹۸۵-۸۶ باید در مرحله یک چهارم نهایی جام در جام اروپا به مصاف یک تیم آلمان غربی یعنی بایر اوردینگن می‌رفت. درسده در ورزشگاه خود توانست نتیجه خوبی کسب کند و ۲ بر صفر پیروز شود. بازی برگشت نیز خوب پیش می‌رفت. این تیم در ۳۰ دقیقه مانده به پایان توانسته بود به پیروزی ۳ بر یک دست یابد. برتری درسده مهمان، کاملا آشکار و حضورش در مرحله بعد تقریبا قطعی شده بود. بازی برای لحظاتی متوقف شد و ماساژور تیم، نوشیدنی به بازیکنان تیمش داد که باعث شد به سرعت انرژی‌شان تحلیل برود. بایر پیشرفت کرد و در مدت ۳۰ دقیقه توانست شش گل به ثمر برساند و بازی را ۷ بر ۳ کند. نتیجه دو بازی در مجموع ۷ بر ۵ شد و درسده از این رقابت‌ها کنار رفت. بازیکنانی که نوشیدنی را خورده بودند حالشان به هم خورد و هنگام بازگشت به شهرشان سردرد داشتند. آنها مطمئن بودند با خوردن نوشیدنی دچار سرگیجه شدند و به همین خاطر در مدت ۳۰ دقیقه شش گل دریافت کردند. میلکه به هیچ وجه قصد نداشت تیمی از آلمان شرقی بهتر از تیم پایتخت عمل کند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.