دلیل نذر کردن نمک برای امامزاده صالح (ع) چیست؟

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به دلیل نذر کردن نمک برای امامزاده صالح (ع)، از ثواب بسیار زیاد حرم مطهر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) سخن گفت.

کد خبر : 23103
تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 22:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری میزان،علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی به مناسبت سالروز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) گفت: حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) فرزند بزرگوار امام هفتم (ع) و برادر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستند و وجود ایشان در خاک کشورمان برای ما موهبتی بزرگ است.

وی ادامه داد: وارد شدن حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) به ایران به زمانی مربوط می شود که این حضرت ماجرای ولیعهدی برادر بزرگوارشان را می شنوند و از عراق به سوی ایران حرکت می کنند اما زمانی که به منطقه تجریش فعلی می رسند توسط دشمنان به شهادت می رسند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: برادر بزرگوار امام رضا (ع) که در بین ایرانیان به امامزاده صالح (ع) شهرت دارد، در رده امامزاده های صحیح النسب به شمار می روند و زیارت حرم مطهر ایشان از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.

وی همچنین توضیح داد: زیارت حرم مطهر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) نیز درباره این موضوع سخنی را به حضرت علی (ع) فرموده اند. بر این اساس حضرت محمد (ص) می فرمایند: ” ای اباالحسن قبر تو و فرزندانت در پیشگاه خداوند متعال چون قطعه‌ای از خاک بهشت و خانه‌ای از خانه‌های آن است. به لطف خدا دل‌های بندگان برگزیده و مخلص‌اش به سوی شما مشتاق است و در راه زیارت شما سختی را به جان می‌خرند. و قبور شما را آباد می‌سازند. تا مؤمنان زیارتش کنند. این بندگان پاک و مخلص خدا در روز قیامت به حوض کوثر وارد و شامل شفاعت خاص من می‌شوند.”

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: نمک بیشترین ماده ای است که آن را نذر حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع) می کنند و دلیل آن هم این است که زائران در گذشته های دور که آن بقعه متبرکه در تجریش به عنوان محلی صعب العبور قرار داشت، با خود نمک می آوردند و در مسیر می پاشیدند تا یخ ها و برف های موجود در مسیر کمی از حالت اصلی خود خارج شود و مسیر هموارتری را برای عبور فراهم آورد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.