درباره کفتار ها + عکس

خنده کفتار برای سالها معمایی رمزآلود بوده‌است و آثار کلاسیک فراوانی از این خنده‌های ترسناک به عنوان سمبل جادو و شیطان استفاده کرده‌اند.

کد خبر : 31532
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 14:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، کَفتار به هریک از جانوران عضو خانواده کفتاران گفته می‌شود. تنها چهار گونه کفتار وجود دارد که از گوشتخواران افریقا و اسیا است .

هر چند شکل این حیوان شبیه سگ ها است، اما کفتارها در فروراسته گربه‌سانان از راسته گوشت خواران قرار می‌گیرند. کفتارهای خالدار به شکل گروهی زندگی می‌کنند و از لاشخورهای طبیعت هستند. کفتارها از باقی‌مانده لاشه مردارهایی  که توسط حیوانات دیگر شکار شده تغذیه می‌کنند. آنها به طور عادی در طول شب فعالیت و در طول روز در لانه‌هایشان استراحت می‌کنند.

به استثنای گونه کفتار راه راه  که زیستگاه آن قاره های آسیا و آفریقاست، سه گونه دیگر یعنی کفتار خالدار، کفتار قهوه ای  و کفتار گرگ خاکی فقط در افریقای جنوب صحرا زندگی می‌کنند.

به استثنای کفتارهای بومی جنوب و مشرق آفریقا، همه گونه‌های کفتار لاشخور و شکارچی هستند. این حیوان در مقایسه با جثه کوچکش از آرواره‌هایی بسیار قوی برخوردار بوده و سیستم هضم آن بسیار قوی است. سیستم هضم این حیوان دارای مایعات اسیدی مختلفی است که به آن این امکان را می‌دهد که تمام شکار خود (از جمله پوست، دندان، شاخ، استخوان‌ها، حتی سمها) را بخورد و هضم کند. از آنجایی که این حیوان لاشه مردار می‌خورد سیستم گوارش آن بسیار با باکتری‌ها سازگار است.

خنده کفتار برای سالها معمایی رمزآلود بوده‌است و آثار کلاسیک فراوانی از این خنده‌های ترسناک به عنوان سمبل جادو و شیطان استفاده کرده‌اند. قهقهه و خنده کفتارها، نوعی ارتباط صوتی میان آنها است و پیام‌های مهمی از این طریق میان کفتارها رد و بدل می‌شود

Related imageRelated image

Related imageRelated imageRelated image

Image result for heyvanatlarRelated image

 

 

 


 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.