تلاش برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم/ شهروندان قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

استاندار قم گفت: برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات و ترددهای غیرضروری را جدی بگیرند.

کد خبر : 114077
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 20:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام سرمست امروز در بیست و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری قم، تشکیل کمیته علمی را امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: سالم‌سازی محیط با نظر علمی علوم پزشکی یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از کروناست.

استاندار قم افزود: برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات و ترددهای غیرضروری را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت طرح بسیج مبارزه با کرونا، استفاده از تمامی ظرفیت‌های مردمی و خیرین و ثبت اطلاعات دقیق شهروندان در سامانه سلامت و هدف‌گذاری‌های صد در صد نقش مهمی در پیشگیری از کرونا ویروس دارد.

سرمست بیان کرد: غربالگری و پایش به‌موقع، موجب کنترل بیماری و کاهش ورودی‌ها به بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود، همچنین باید آموزش را در اولویت فعالیت‌ها قرار دهیم، اینکه در ثبت سامانه سلامت رتبه پنجم را از آن خود کرده‌ایم کافی نیست و همان‌طور که رتبه نخست در کشف این ویروس را برعهده داشتیم باید رتبه نخست در پایش شهروندان در سامانه سلامت را از آن خود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری خوبی از سوی اصناف شاهد بوده‌ایم و برای کاهش تردد شهروندان در تأمین ارزاق باید زیرساخت‌های خرید اینترنتی توسعه باید و بتوانیم مردم را به خریدهای غیرحضوری ترغیب کنیم.

استاندار قم افزود: در استان قم بیش از ۲۰۵ هزار نفر از اتباع خارجی مجاز زندگی می‌کنند و باید این جمعیت را نیز تحت پوشش سامانه غربالگری و پایش قرار دهیم.

وی اظهار داشت: در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس با هرگونه اجتماع برخورد می‌شود و حتی نیروی انتظامی نسبت به این اجتماعات ورود پیدا می‌کند به‌ویژه یکی از نگرانی‌ها روز طبیعت است که جمعیت در هر نقطه‌ای متفرق خواهد شد.

سرمست عنوان کرد: بسیاری از اجتماعات معنوی و مذهبی در قم تعطیل شد و شهروندان حق ندارند اجتماعاتی در رابطه با جشن نوروز داشته باشند و سلامتی خود و دیگران را به مخاطره بیندازند.

وی گفت: مدیران نیز باید به پردازش آمارهای دقیق اهتمام داشته باشند و تمامی اقدامات و فعالیت‌ها را مستندسازی کنند و از کلی‌گویی بپرهیزند تا به نتیجه خوبی در مدیریت بحران بپردازیم.

استاندار قم بیان کرد: شهروندان در این ایام عید در خانه بمانند و همکاری لازم را در کنترل ویروس داشته باشند و به هشدارهای لازم در جهت رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی توجه داشته باشند.

وی در مورد حادثه نشست زمین و فوت ۳ شهروند و انعکاس برخی از اخبار نیز اظهار داشت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی آزاد هستند و هیچ‌یک از مدیران نمی‌توانند برای رسانه خط‌ونشان بکشند، این مدیران هستند که باید در اظهارنظرها دقت داشته باشند البته خبرنگار نیز نباید اقدام به جعل خبر کند و اظهارنظر و قضاوت قبل از کارشناسی نباید اتفاق بیفتد.

سرمست عنوان کرد: اگر ضایعه‌ای ایجاد شود، باید حساسیت داشت و مدیران باید از انعکاس خبرهای صحیح استقبال کنند، اما قضاوت بدون نظر کارشناسی و داده‌های صحیح و یا قضاوت توأم با جهت‌گیری، اقدامی درست نیست.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.