ترامپ: نمی‌خواهم بجنگم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که بامداد دوشنبه منتشر شده گفته قصد جنگ با ایران ندارد.

کد خبر : 99240
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 5:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز که بامداد دوشنبه منتشر شده بار دیگر بر اینکه قصد جنگ با ایران ندارد تأکید کرده، اما در اظهاراتی ادعا محور گفته به ایران اجازه نخواهد داد تسلیحات هسته‌ای داشته باشد.

ترامپ گفت: «به ایران اجازه نخواهم داد سلاح هسته‌ای داشته باشد. نمی‌خواهم بجنگم، اما وقتی شما با وضعیتی مثل ایران روبرو باشید نمی‌توانید به آنها اجازه بدهید سلاح هسته‌ای داشته باشند- نمی‌توان اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «علی‌رغم همه چیزهایی که اتفاق می‌افتد، من کسی نیستم که بخواهد وارد جنگ بشود، چون جنگ به اقتصادها لطمه می‌زند و مهم‌تر از همه جنگ باعث کشته شدن انسان‌ها می‌شود.»

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران خاتمه داد و تحریم‌هایی که پس از اجرایی شدن این توافق متوقف شده بودند را مجدداً احیا کرد. او در مصاحبه یکشنبه مدعی شده تحریم‌ها بیش از آنچه تصور می‌کرده اثرگذار بوده‌اند.

او گفت: «من به توافق هسته‌ای ایران خاتمه دادم و در واقع باید بگویم که تصور نمی‌کردم که اینقدر [تحریم‌ها] قوی باشند. این کشور از نظر اقتصادی کاملاً ویران شد.»

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.