بهبود یافتگان کرونا به ۹ هزار و ۶۲۵ نفر رسید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر : 114108
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 فروردین 1399 - 10:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات مهم، مراقبت سندرمیک فعال است که گام اول با ثبت نام مردم در سامانه شکل می‌گیرد و اقدامات بعدی با پایش مستمر و روزانه توسط همکاران ما انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دید و بازدید نوروزی توسط اکثر مردم نادیده گرفته شده و این همکاری با نظام سلامت شکل گرفته است. با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت برای فاصله گذاری اجتماعی موافقت شده و با تایید رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد. هیچ مورد لغو تردد ضروری در این زمینه وجود ندارد و ارائه خدمات ضروری در این طرح لحاظ شده است، اما باید از ایاب و ذهاب و تردد غیرضروری شهری و بین شهری پیشگیری شود.

جهانپور اظهار کرد: در این طرح با رویکرد اجتماعی و جامعه محور در عین لحاظ کردن ضروریات و تامین مایحتاج ضروری مردم، سطح سوم قرنطینه اعمال می‌شود. با این حساب همچنان در سطح سوم قرنطینه خواهیم بود.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.