بازگشت شاخص بورس به مدار رشد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) سه هزار و ۱۴۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

کد خبر : 98647
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 10:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، در معاملات امروز ۶ میلیارد و ۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۵۴ میلیارد ریال در ۳۸۶ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۲ واحد کاهش به ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۰ واحد کاهش به ۳۰ هزار و ۱۶۶ واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز با ۲ هزار و ۹۶۷ واحد کاهش به رقم ۲۳۶ هزار و ۹۴۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۸۶۵ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۷۰۴ واحد کاهش داشتند.
در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۰۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۴۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر ( کگل) با ۲۲۰ واحد، گروه مپنا ( سهامی عام) با ۱۷۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۵۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۸۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۰ واحد و سایپا (خساپا) با ۶۲ واحد اثر منفی از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا ( سهامی عام)، بانک صادرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

* آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵ واحد افزایش داشت و به رقم ۲ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
در این بازار یک میلیارد و ۷۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نماد پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.