الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای برداشته شد/ روحانی: ۹۸ درصد صندوق‌ها با ستاد انتخابات کشور به صورت آنلاین در ارتباط هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: الزام درج اثر انگشت روی برگه رای به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برداشته شد.

کد خبر : 112671
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 - 9:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت:  ثبت اثر  انگشت در  مراحل رای دهی الزامی نیست و اختیاری است.

وی افزود: صبح وزارت بهداشت در  نامه ای به ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری های واگیر دار خوب است این مسئله رعایت شود که ما نیز در ابلاغیه از این موضوع را به عوامل  اجرایی اعلام کردیم.

 

رئیس جمهور گفت: تشخیص هویت به خوبی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را انجام دهند که در انتخابات سال ۱۴۰۰، همه بخش‌های انتخابات به صورت الکترونیکی باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از شرکت در انتخابات و رأی دادن در ستاد انتخابات وزارت کشور، در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: اکنون ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به‌صورت آنلاین برقرار است و در برخی بخش‌ها ۱۰۰ درصد و در برخی بخش‌ها ۹۸ درصد و در کل ۹۸ درصد صندوق‌های کل کشور به‌صورت آنلاین با ستاد انتخابات کشور در ارتباط هستند.

وی افزود: الان مشخص است که در هر لحظه، چند نفر رأی داده‌اند و مشخص است که در تهران و استا‌ن‌ها چه میزان در انتخابات مشارکت داشته‌اند تشخیص هویت به خوبی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را انجام دهند که در انتخابات سال ۱۴۰۰، همه بخش‌های انتخابات به صورت الکترونیکی باشد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.