افزایش ۵۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال با معرفی مناسب اماکن تاریخی و گردشگری استان اردبیل شاهد افزایش ۵۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان بودیم.

کد خبر : 86578
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 - 7:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،نادر فلاحی صبح امروز در جلسه ارزیابی حضور گردشگران داخلی و خارجی در ۶ ماه گذشته در استان اردبیل اظهار داشت: در نیمه نخست امسال خوشبختانه با برپایی مناسب نمایشگاه‌های گردشگری و معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی استان اردبیل شاهد حضور ۲۹۲ هزار و ۸۲۶ نفر گردشگر خارجی در این استان بودیم.

وی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ورودی خارجی ۱۹۱ هزار و ۷۶ نفر بوده است و امسال این مهم رضد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: تقویت پایانه مرزی بیله‌سوار می‌تواند در کنار افزایش ورود گردشگران خارجی به استان سبب رشد آمار ترددات وسایل نقلیه و مسافر نیز در سطح استان باشد که در این راستا میزان تردد در نیمه نخست سال از پایانه مرزی بیله‌سوار ۳۴ درصد افزایش داشته و از ۵۰۵ هزار و ۷۱۲ نفر در شش ماهه سال گذشته به ۶۷۷ هزار و ۵۰۸ نفر در شش ماهه نخست امسال رسیده است.

فلاحی با تاکید بر اینکه برخلاف افزایش آمار ورودی گردشگران خارجی به استان در مقابل آمار حضور و ورود گردشگران داخلی و ایرانی به استان اردبیل افول را نشان می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه طبق آمارهای ارائه شده شاهد هستیم که ورودی مسافران ایرانی در مدت مذکور با افت ۲۴ درصد همراه بوده و در نیمه نخست سال آمار ورودی مسافر ایرانی ۵۶ هزار و ۱۷۲ نفر است.

وی با اشاره به اینکه امسال اردبیل مهمانان متعددی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز داشته است، تصریح کرد: امسال شاهد بودیم که علاوه بر حضور گسترده گردشگرانی از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان و ترکیه گردشگران زیادی هم از کشورهای اروپایی و آمریکایی در این استان حضور داشته و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن بهره‌مند شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور، منجر به رونق گردشگری خارجی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا شاهد هستیم که گردشگری خارجی اردبیل رو به رشد بوده و پیش بینی می‌شود در سالهای آتی همچنان با رشد مواجه باشد.

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.