‌بارش ۶ متری برف در محور مهاباد ـ بوکان/ مفقودشدن ماشین آلات راهداری زیر برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی‌ گفت: نفوذ سامانه سرد و بارشی اغلب نقاط استان را سفیدپوش کرده و بیش از ۶ متر برف در محور مهاباد به بوکان باریده است

کد خبر : 112223
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1398 - 5:40

 

‌بارش 6 متری برف در محور مهاباد ـ بوکان /مفقودشدن ماشین آلات راهداری زیر برف

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارسلان شکری با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت:با نفوذ سامانه سرد بارش از بعد از ظهردوشنبه به استان  شاهد بارش برف در اکثر شهرهای استان هستیم.

وی با اشاره به تدوام بارش ها در ارتفاعات استان افزود: ارتفاع برف در گردنه قره‌بلاغ محور مهاباد – بوکان که به بیش از ۶ متر رسیده است، موجب بسته شدن این محور شده است.

شکری ادامه داد:شدت کولاک در این محور به حدی است که چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری این شهرستان از جمله ۲ دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شدند.

وی  تصریح کرد: با توجه به بارش برف وکولاک شدید، تردد در گردنه قوشچی، مسیر قوشچی – سلماس، گردنه قره تپه و مسیر سلماس – خوی فقط با زنجیر چرخ میسر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  بیان کرد: راهداران زحمت کش  با کمک صدها دستگاه ماشین آلات اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک در عملیات راهدار زمستانه فعالیت دارند.

وی به رانندگان توصیه کرد: در زمستان تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند زیرا یک از دلایل ایجاد گره ترافیکی نداشتن زنجیر چرخ بویژه کامیون‌ها، تانکرهای نفت کش، تریلی باری و اتوبوس در هنگام بارش‌ها است.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.