۵۰ هزار مسجد در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی فعالیت می‌کنند

رئیس کارگروه فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد و حفظ انسجام و همبستگی همه قشرها و گروه های جامعه است.

کد خبر : 111334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 5:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی در همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این نهاد انقلاب و مردمی همواره برای ایجاد انسجام و وحدت در کشور و پاسداشت ایام الله تلاش می کند افزود: مناسبتهای ویژه و ایام الله ارزشمندی در طول سال در کشور برگزار می شود که اوج و قله این مناسبت ها، دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن است که باید هر ساله آن را گرامی بداریم و بزرگداشت آن را تا رسیدن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن، برگزار نماییم.

حجت‌الاسلام ارزانی با تبیین و تشریح جنبه‌های نظری و تاثیرات بین‌المللی انقلاب اسلامی بر اساس آیات و روایات قرآنی اظهار کرد: اولین قدم استکبار جهانی، ایجاد تفرقه میان فرقه‌ها و جوامع است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، موجب ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه میان مردم از طریق برگزاری مراسم می‌شود. همچنین حضور حداکثری مردم در مراسم با هر گرایش و سلیقه‌ای که هستند از دیگر فعالیت‌های ارزشمند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و شرایطی را فراهم می‌کند که در بستر مراسم و مناسبت‌ها که اوج و قله آن ۲۲ بهمن است، همه اقشار و گروه‌ها با انسجام و همبستگی حضور حداکثری داشته باشند و هیچ قشر و گروهی نادیده گرفته نمی‌شود.

وی افزود: مراسم انقلاب متعلق به گروه خاصی نیست و هر فرد و گروهی می‌تواند در کنار مردم، موثر و نقش آفرین باشد و این وظیفه خطیری است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی در سطح کشور ایفا می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه انقلابی که امام خمینی(ره) در ایران رقم زد، امروز به اقصی نقاط جهان تسری پیدا کرده و موجی را در جهان ایجاد کرده است گفت: نگاه ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کارگروه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، باید فراتر از یک نگاه سازمانی و بر منبای مقابله با یک جنگ نرم جهانی باشد. چرا که حفظ نظام در گرو به صحنه آمدن مردم و حضور مردم پشتوانه این تفکر جهانی است که برای مقابله با دشمن به آن نیازمندیم و باید در راستای حفاظت از این تفکر و پشتوانه مردمی تلاش کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر کارگروه مساجد افزود: در این کارگروه ۱۶ دستگاه عضو هستند و امسال تمامی فعالیت‌هایی که در خصوص دهه فجر انقلاب اسلامی در استان‌های کشور صورت می‌گیرد در سامانه ای ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی اضافه کرد: حدود ۷۹ هزار مسجد و ۵۰ هزار مسجد فعال در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور داریم. مساجد اهل سنت نیز در زمینه‌های فرهنگی بسیار فعال هستند و برنامه‌های مساجد در سطح ملی و حتی بین‌المللی به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی شده است که به طور دقیق و منسجم در این سامانه ثبت و بارگذاری می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد در روستاها بسیار فعال هستند و در شهرها به دلیل وجود فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و سایر مراکز فرهنگی، فعالیت مساجد تا حدودی کمتر شده است. اما بسیاری از مساجد فعال هستند و برنامه‌های متعددی را برای دهه فجر تدارک می بینند.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه اظهار کرد: تلاش داریم تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه دهه فجر در سراسر کشور برگزار می‌شود در دو بخش اختصاصی و عمومی با مشارکت مردم اجرایی کنیم و این برنامه‌ها در قالب های مختلف فرهنگی و تبلیغی از جمله تشکیل گروه‌های سرود، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نمایشگاه و مسابقات قرآنی، اجرای برنامه میز خدمت در برخی مساجد، برنامه ۱۰ شب۱۰ مسجد و بسیاری برنامه های دیگر، با همکاری دستگاههای مختلف عضو این کارگروه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرایی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسجد همواره یک سنگر تلقی می شد و یکی از ویژگی های انقلاب ما، مسجد محور بودن آن است و در حفظ و پاسداشت آن نیز نقش ویژه ای بر عهده دارد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.