کُردهای سوریه نیرویی در برابر نفوذ منطقه ای ایران هستند

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اعلام حمایت این رژیم از کردهای سوریه، آنها را نیرویی توازن بخش در برابر نفوذ ایران در منطقه خواند.

کد خبر : 107843
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آبان 1398 - 6:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری مهر، معاون وزیر خارجه اسرائیل روز چهارشنبه ضمن اعلام حمایت این رژیم از کردهای سوریه، این نیروها را عاملی توازن بخش در برابر نفوذ ایران در منطقه خواند و تصریح کرد که در گفتگوها با آمریکا از آنها جانبداری می کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در اختلاف نظری بی سابقه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دهم اکتبر پیشنهاد کمکهای بشردوستانه به «مردم شجاع کُرد» را مطرح کرد و گفت که ملت کُرد به احتمال زیاد از سوی ترکیه و متحدان سوری آن با «پاکسازی قومی» روبرو هستند.

«تزیپی هاتووِلی» معاون وزیر خارجه اسرائیل روز چهارشنبه به پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که این پیشنهاد قبول شده است.

وی در ادامه مدعی شد که «اسرائیل درخواستهای کمک بسیاری دریافت کرده که بسیاری از آنها در حوزه دیپلماتیک و انساندوستانه بوده است. ما اندوه و پریشانی عمیق مردم کُرد را مشاهده می کنیم و از طریق کانالهای مختلف به آنها کمک می کنیم».

گفتنی است که مقامات کرد سوریه تاکنون درباره ادعای این مقام اسرائیلی اظهارنظری نکرده اند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۶۰ میلادی روابط نظامی، اطلاعاتی و تجاری خود با کُردها را بطور محتاطانه ای حفظ کرده است زیرا این گروه قومی را که در کشورهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه پراکنده هستند- به مثابه حائلی در برابر دشمنان خود می داند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.